مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم:

«انس با کتاب» بهترین بستر برای ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت است

«سجاد عمرانی» گفت: کتابخوانی و انس با کتاب‌ از بهترین راه‌های گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بخصوص در نسل جوان است.
کد خبر: ۴۴۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ - 23February 2021

«انس با کتاب» بهترین بستر برای ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «سجاد عمرانی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ‌قم ‌امروز در بازدید از غرفه‌های نمایشگاه تخصصی کتاب ایثار و شهادت در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان ‌اظهار داشت: اهمیت تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، موضوعی بسیار مهم و غیرقابل انکار است.

وی با تاکید بر این نکته که راه حل بسیاری از مشکلات کشور، بازگشت به فرهنگ ایثار و جهاد است، افزود: اگر همه مردم و مسئولان روحیه اصیل دوران دفاع مقدس را در خود زنده کنند، خیلی از گرفتاری‌ها برطرف خواهد شد.

عمرانی تصریح کرد: امروز ما به لحاظ آشنایی با حماسه دفاع مقدس شاهد گسست نسلی هستیم، زیرا نسل جوان ما اصولا انقلاب و دفاع مقدس را ندیده و درک نکرده است.

وی ابراز داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان متولی اصلی ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور، خود را نسبت به بسط و توسعه این فرهنگ بخصوص آشناسازی جوانان و نوجوانان و عموم جامعه با آموزه‌های ایثار و شهادت متعهد می‌داند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه کتب دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت زینت بخش تمامی کتابخانه‌های سطح کشور و بخصوص استان قم است، گفت: از ابتدای سال تاکنون چندین مسابقه کتابخوانی و نشست تخصصی کتابخوان با موضوع فرهنگ جهاد و شهادت و مقاومت از سوی این اداره کل برگزار شده و ان‌شاءالله این مسیر را با قدرت ادامه خواهیم داد.

وی ترویج روحیه ایثار و شهادت را نقطه تلاقی ماموریت ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کتابخانه‌های عمومی استان برشمرد و تاکید کرد: ان‌شاءالله با انجام هماهنگی‌های لازم و برگزاری جلسات مشترک، به هم افزایی‌های مناسبی در این زمینه بخصوص راه‌اندازی کتابخانه تخصصی دائمی ایثار و شهادت در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان خواهیم رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار