بشار اسد:

«انیس نقاش» زندگی خود را در راه مبارزه با اسرائیل صرف کرد

رئیس جمهور سوریه به‌مناسبت درگذشت «انیس نقاش» مبارز سرشناس لبنانی و از چهره‌های معروف مقاومت، پیام تسلیتی به خانواده این اندیشمند و مبارز لبنانی ارسال کرد.
کد خبر: ۴۴۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ - 23February 2021

بشار اسد: «انیس نقاش» زندگی خود را در راه مبارزه با اسرائیل صرف کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «انیس نقاش» مبارز لبنانی و عضو سابق جنبش فتح که بخش بزرگی از عمر خود را در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی صرف کرد، روز گذشته (دوشنبه) در ۷۰ سالگی در دمشق درگذشت.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، امروز پیام تسلیتی به خانواده این اندیشمند و مبارز لبنانی ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اسد در این پیام، درگذشت «نقاش» را به همه مبارزان و نیروهای آزاده جهان تسلیت گفت.

وی آمرزش «نقاش» را از درگاه ایزد منان مسئلت و تأکید کرد که وی، زندگی خود را با مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و دنباله‌روهای آن در منطقه، به پایان رساند.

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد، «النقاش» با جسم و فکر خود از مسائل جهان عرب دفاع کرد و همیشه به‌عنوان یکی از نمادهای درخشان در حافظه کشورهای عربی باقی خواهد ماند.

«اسد» در پایان تصریح کرد، نسل‌های بعدی باید از «النقاش» معنای پایبندی به سرزمین و دفاع از آن و مبارزه برای حق را بیاموزند.

«نقاش» در سال ۱۹۶۸ به جنبش فتح پیوست و مسئول آموزش نیروهای این جنبش در اردوگاهی در جنوب لبنان را بر عهده داشت. او همچنین در تمامی سال‌های مبارزه ارتباط قوی با حزب‌الله لبنان و شخص «شهید عماد مغنیه» داشت. به طوری‌که در مصاحبه‌ای گفته بود: «اگر کسی به من می‌گفت که همه جان و وجودم را برای یک ساعت از عمر او بدهم، این کار را برای کسی جز عماد نمی‌کردم».

او همچنین مرکز مطالعاتی امان را راه انداخت. بسیاری از کاربران عربی نوشته‌اند که «انیس نقاش» تمامی عمر خود را برای آزادی فلسطین و مقاومت هزینه کرد؛ چه زمانی که در دوره جوانی در لبنان نیروهای فتح را آموزش می‌داد، چه زمانی که برای اهداف انقلاب اسلامی ایران دست به سلاح برد و چه زمانی که با اقامت در دمشق به فعالیت پژوهشی و رسانه‌ای در راستای اهداف مقاومت مشغول شد.

 انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار