نماینده ولی فقیه در گیلان:

ملت ایران در سایه جنگ ۸ ساله آموخت که استقامت قابل حفظ کردن و صادر کردن است

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به اینکه ایستادگی مردم ایران در برابر قدرت های سلطه گر جهانی از جمله دستاوردهای عظیم دفاع مقدس است، گفت: ملت ایران در سایه جنگ هشت ساله آموخت که استقامت قابل حفظ کردن و صادر کردن است.
کد خبر: ۴۴۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ - 23February 2021

ملت ایران در سایه جنگ ۸ ساله آموخت که استقامت قابل حفظ کردن و صادر کردن است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان امروز (سه‌شنبه) در همایش ملی بررسی ابعاد مختلف دستاوردهای دفاع مقدس که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد اظهار داشت: بررسی حادثه بزرگ دفاع مقدس یکی از برنامه های عمده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: اگر بخواهیم نگاه عمیق و هوشمندانه به دفاع مقدس در تاریخ ایران باستان و ایران پس از اسلام داشته باشیم هیچ دوره ای به زیبایی تاریخ دفاع مقدس در دوره انقلاب اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس زیباترین دوره در تاریخ ایران است، خاطرنشان کرد: محو ایران در نقشه جهان ریشه در اندیشه قدرت های سلطه گر داشته اما گرایش مردم ایران به اسلام به ویژه مکتب اهل بیت (علیهم السلام) مانع از آن شده است.

آیت الله فلاحتی، ضعف حاکمیت در درون جامعه ایرانی را سبب تکه تکه شدن ایران در دوره های گذشته عنوان کرد و افزود: مردم به دلیل اینکه هیچ استقامتی از طرف مسئولان نمی دیدند از خود مقاومتی نشان نمی دادند.

وی با اشاره به اینکه باور داریم در تاریخ چند هزار ساله ایران هیچ دوره ای به عظمت و شکوفایی دفاع مقدس نبود، تاکید کرد: دفاع مقدس روح تاریخ ایران در عرصه جهانی را سفید کرد و این از شگفتی های تاریخ است.

امام جمعه رشت حفظ تمامیت عرضی ایران را عظیم ترین دستاورد دفاع مقدس دانست و متذکر شد: ایران در سایه جنگ ۸ ساله توانست به تقویت استعدادهای درونی خود بپردازد.

وی با بیان اینکه امروز ایران قدرت نخست حفظ تمامیت عرضی در منطقه است، اظهار داشت: بسیج همگانی در راستای کمک های مردمی به ویژه در شیوع بیماری کرونا از دستاوردهای دفاع مقدس است.

آیت الله فلاحتی تشکیل گروه های جهادی را از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و تاکید کرد: بسیج همگانی از درون جامعه برای مقابله با حوادث می تواند کمک حال دولت ها باشد.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی مردم ایران در برابر قدرت های سلطه گر جهانی از جمله دستاوردهای عظیم دفاع مقدس است، تصریح کرد: ملت ایران در سایه جنگ ۸ ساله آموخت که استقامت قابل حفظ کردن و صادر کردن است.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل معاصر و نسل های بعدی تاکید کرد و افزود: تبیین دستاوردهای دفاع مقدس سبب افتخار نسل معاصر و نسل های آینده است.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار