دبیر همایش بین‎المللی مطالبات حقوقی بین‎المللی دفاع مقدس:

پیگیر حقوق از دست رفته ملت ایران هستیم/ مبارزه با تروریسم و تقویت محور مقاومت ادامه خواهد داشت

امیر پورشاسب با بیان اینکه پیگیر حقوق از دست رفته ملت ایران هستیم، گفت: مبارزه با تروریسم و تقویت محور مقاومت ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۴۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳ - 23February 2021

پیگیر حقوق از دست رفته ملت ایران هستیم/ مبارزه با تروریسم و تقویت محور مقاومت ادامه خواهد داشتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، امیر سرتیپ عبدالعلی پورشاسب دبیر همایش بین‎المللی مطالبات حقوقی بین المللی دفاع مقدس در اختتامیه این همایش، اظهار داشت: تمام دستگاههای کشوری و لشکری برای اجرای این همایش اعلام آمادگی کردند و با ما همکاری داشتند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: هفت کمیته جهت تسهیل در اجرای این همایش تشکیل شده که هر کدام همکاری لازم را در این خصوص داشتند و تعدادی از آنها عبارتند از کمیته رسانه، کمیته علمی، کمیته حقوقی قضایی، کمیته فراخوان مقاله، کمیته نمایشگاه جانبی، کمیته حفاظت اطلاعات.

امیر پورشاسب با بیان اینکه مطالبات ما با پایان این همایش کنار گذاشته نخواهد شد، افزود: ما یک دبیرخانه دائمی به دستور ریاست پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تشکیل داده ایم و در این دبیرخانه اجرای احکام و مصوبات را تا زمانی که حقوق از دست رفته ملت ایران را نگیریم از پا نخواهیم نشست.

وی تصریح کرد: همه کارشناسان بین المللی که در این همایش به صورت مجازی سخنرانی کردند بر مبارزه با تروریسم و تقویت محور مقاومت تاکید نمودند.

جانشین رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس خاطرنشان کرد: آمریکا هیچ دلیلی برای ترور سردار سلیمانی تحت عنوان عملیات پیش دستانه نداشته است چون هیچ سندی در این رابطه ارائه نکرده و در واقع ایشان یک سفر دیپلماتیک انجام داده بودند و در جریان این سفر مورد حمله تروریستی قرار گرفتند؛ لذا ایران اسلامی و خانواده شهید در این خصوص می توانند طبق قوانین بین المللی از نسبت اقدام کنندگان طرح دعوی کنند.

وی گفت: همچنین حقوقدانان اظهارات ترامپ را در احتمال هر گونه خطر از سوی سردار سلیمانی را منتفی می دانند.

امیر پورشاسب عنوان کرد: منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل به ایران اسلامی اجازه می دهد تا در خصوص اقدام کنندگان حمله تروریستی به سردار سلیمانی در محافل بین المللی اقامه دعوی کند؛ ترامپ باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد و در قوانین بین الملل هیچ استثنایی در این رابطه وجود ندارد.

اگر سازمانهای بین المللی علیه ترور غیر قانونی سردار سلیمانی اقدام نکند در جهان قانون جنگل حکمفرما خواهد شد.حاج قاسم سلیمانی خود را متعلق به جهان اسلام می دانست و متعلق به همه جهان اسلام بود؛ لذا جهان اسلام امروز خونخواه او است.

رژیم تروریستی آمریکا به این دلیل سردار سلیمانی را ترور کرد چون ایشان را مسبب از بین رفتن طرح ها و نقشه های شان در منطقه می دانستند؛ آمریکایی ها سالها برنامه ریزی کرده بودند و ۷ هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری کردند تا طرح خاورمیانه جدید را در منطقه اجرا کنند که این طرح با شکستمواجه شد.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار