جانشین فرمانده کل سپاه:

انقلاب اسلامی مقتدر و بالنده است/ در عرصه پزشکی در لبه تکنولوژی دنیا قرار داریم

سردار دریادار فدوی گفت: به رغم تمامی توطئه‌ها و فشار‌های همه‌جانبه دشمنان، امروز انقلاب اسلامی با قدرت، اقتدار و بالنده به پیش می‌رود.
کد خبر: ۴۴۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ - 24February 2021

سردار فدویبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در هشتمین آیین اهداء جایزه ملی شهید رهنمون که در ستاد کل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: یادواره شهدا، مراسمی است که اگر ملتی از نعمت برگزاری این‌گونه مراسم برخوردار باشد، تا قرن‌ها می‌تواند به آن افتخار کند و گرامیداشت یاد شهدا، برای زنده نگه‌داشتن یاد کسانی است که بی محابا به دل خطر رفتند تا انقلاب اسلامی در موضع اقتدار قرار گیرد.

وی افزود: بیش از ۴۲ سال است که جبهه استکبار هرچه داشته علیه انقلاب اسلامی بکار برده، اما در هر سه مرحله‌ای که جبهه استکبار علیه جبهه حق انقلاب اسلامی تهاجم داشته، این جبهه حق اسلامی بوده که پیروز شده است و نشان داده‌ایم که این انقلاب و ملت از توان دفاع برخوردارند.

سردار فدوی ادامه داد: در دهه ۶۰ انقلاب اسلامی تثبیت شد و‌ در مرحله بعد در دهه ۷۰ همه دنیا برایشان مسلم شد که جبهه حق انقلاب اسلامی قدرت بازدارندگی دارد؛ در اواخر دهه ۸۰ نیز وارد مرحله سوم شدیم که در این مرحله دشمن در برابر انقلاب در موضع تدافعی قرار گرفت و به سمت بازدارندگی رفت.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: شکل‌گیری این روند به این دلیل بوده که در طول ۴۲ سال عمر انقلاب اسلامی، تمام اجزای نظام اسلامی و‌ دلدادگان این انقلاب به تکالیفی که خداوند برای بندگان خود تعیین کرده، عمل کردند.

وی اظهار داشت: از لحاظ مادی امکانات جبهه استکبار قابل مقایسه با جبهه حق انقلاب اسلامی نیست؛ آن‌ها در همه زمینه‌های توانمندی‌های مادی از ما جلوتر هستند، ولی نتایج به نفع جبهه حق انقلاب اسلامی است.

دریادار فدوی گفت: به منظور گرامیداشت یاد شهدای عرصه بهداشت و درمان مانند دکتر رهنمون، جایزه‌ای با عنوان جایزه ملی شهید رهنمون تعیین شده است؛ در واقع اگر همه مردم بدانند که برای تکلیف کاری انجام دادند، آرامش خاصی را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ما در جنگ تحمیلی بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردیم، در صورتی که در جنگ‌هایی که تاکنون در سایر کشور‌ها روی داده، تعداد کشته‌های آن‌ها قابل مقایسه با تعداد شهدای ما نیست و این در حالی است که ما هشت سال در جنگ نابرابر قرار داشتیم.

وی با اشاره به پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف افزود: امروز وضعیت ما در همه عرصه‌ها نسبت به سال‌های قبل و حتی پنج سال گذشته قابل مقایسه نیست؛ به‌عنوان مثال در عرصه پزشکی و‌ سلامت با دوران قبل قابل قیاس نیست و ما در عرصه پزشکی در جایگاه بالایی در دنیا قرار داریم؛ در حالی که در گذشته برای درمان، اعزام‌های زیادی به خارج از کشور صورت می‌گرفت.

سردار فدوی ادامه داد: در همین گرفتاری کرونا صحنه‌های مختلف که سایر کشور‌ها از تلویزیون خودشان نشان می‌دادند، این بود که بیماران مسن را کنار خیابان می‌گذاشتند تا جان دهند؛ اما ما در ایران چنین موردی نداشتیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به آیین اهداء جایزه ملی شهید رهنمون بیان کرد: مراسم امکان‌پذیر نیست که از همه ایثارگران تقدیر کنیم، لذا مجبور هستیم که فقط از منتخبین تجلیل داشته باشیم؛

وی در ادامه اظهار داشت: به لحاظ محاسبات عقلی، ما نباید در این مرحله باشیم؛ زیرا دنیای کفر تمام امکانات خود را علیه ما بسیج کرد، اما تاکنون نتوانسته‌اند به اهداف خود دست یابند.

دریادار فدوی گفت: در مواجهه با کرونا کشور‌هایی که در زمینه پزشکی مدعی بودند، اعدادتلفات انسانی آن‌ها بسیار بود به نحوی که به نسبت جمعیت، آمریکا ۵۰ برابر ما تلفات انسانی داشته است در حالی که خیلی‌ها انتظار داشتند ما در مواجهه با کرونا به خاک سیاه بنشینیم؛ ولی به خاطر تلاش‌های کادر پزشکی که از شهدا آموخته‌اند در تلاش‌های خود نهایت کوشش را تا حد از دست دادن جان خود انجام دهند، آمار تلفات انسانی ما در مواجهه با این بیماری بسیار کمتر از آن‌هاست.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار