مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

چهل سالگی دفاع مقدس یک مقطع مهم تاریخی محسوب می‌شود

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: چهل سالگی دفاع مقدس یک مقطع مهم تاریخی محسوب می‌شود و بنا داریم تلاش‌ها و مجاهدت‌های استان سمنان در دفاع مقدس را مستندسازی کنیم تا همیشه در تاریخ این استان ماندگار شود.
کد خبر: ۴۴۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ - 24February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس سمنان در جلسه شورای هماهنگی و هیئت امنای استانی دفاع مقدس که با حضور «علیرضا آشناگر» استاندار سمنان، «حبیب‌الله خجسته‌پور‌» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و اعضای هئیت امنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سالن  استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: این روزها، روزهای سخت عملیات خیبر در سال های دفاع مقدس است.

سلامی با بیان اینکه استان سمنان در عملیات خیبر 64 شهید تقدیم اسلام افزود:  عملیات خیبر یکی از عملیات‌هایی بود که فرمان امام خمینی (ره) در آن  اجرا شد که فرمودند «جزایر باید حفظ شوند» که با این پیام امام رزمندگان عاشورایی جنگیدند و عاشورایی مقاومت کردند  و جزایر مجنون حفظ شد.

وی گفت: سه ماه پایانی سال، سالروز 10 عملیات با عظمت دوران دفاع مقدس است که 773 فرزند برومند این استان تقدیم انقلاب و اسلام شد.

سلامی افزود: پرداختن به ارزش های انقلاب و دفاع مقدس، توجه ویژه  داشتن به این ایام الله و انس به آن به قلوب ما نورانیت می دهد و در ما واراستگی ایجاد می‌کند و سبب زنده ماندن و ترویج ارزش های انقلاب و دفاع مقدس خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: وقتی فرماندهان کربلای 5 محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدند رهبر عزیزمان فرمودند، شب‌های کربلای 5 شب های قدر این انقلاب است و انس با آن شما را وارسته می‌کند و هر کس که آن را فراموش کند نامش از اردوگاه  انقلاب قلم خواهد خورد.

وی ادامه داد: چهل سالگی دفاع مقدس یک مقطع مهم تاریخی محسوب می شود و بنا داریم تلاش‌ها و مجاهدت‌های استان سمنان در دوران دفاع مقدس را با همکاری دانشگاه سمنان مستندسازی کنیم تا همیشه در تاریخ این استان ماندگار شود.

سلامی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده توسط مدیران گروه‌های 18 گانه استانی و فرمانداری‌های شهرستان‌ها در تجلیل از 30 هزار رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس، تا آذر ماه سال جاری قریب به 18 هزار نفر تجلیل شدند و ان‌شاءلله تا پایان سال با مدیریت، برنامه‌ریزی و پیگیری دقیق از مابقی پیشکسوتان دفاع مقدس استان تجلیل و قدردانی خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان پیرامون تعیین تکلیف شهدای مفقودالاثر استان ادامه داد: با توجه به جلسه هماهنگی استانی با کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در زمینه تعیین تکلیف نهایی 120 شهید مفقود‌الاثر سمنان در دوران دفاع مقدس اقدامات و برنامه‌ریزی‌های چون تشکیل کارگروه پایش آماری مفقودین حداکثر طی دو ماه نسبت به جمع آوری و بروز‌رسانی آمار و اطلاعات مفقودین، تشکیل کارگروه بازخوانی عملیات‌ها و همچنین انجام مصاحبه‌ها نسبت به نقطه‌یابی اماکن احتمالی شهادت مفقودین و انجام آزمایشات خون و DNA از اعضای خانواده‌های مفقودین با همکاری دستگاه‌های مربوطه  در حال برنامه ریزی و انجام است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به پیشرفت 90 درصدی فعالیت های عمرانی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، ان‌شاءلله یک گالری در سال جاری و حداقل 4 گالری در سال 1400 موزه آرایی خواهد شد.

وی در خصوص تکمیل یادمان شهدای گمنام افزود: 13 یادمان شهدای گمنام استان سمنان در مراحل ساخت و تکمیل قرار دارند و 4 یادمان نیز پیشرفت بیش از 50 درصدی داشته‌اند که با پیگیری فرمانداران شهرستان‌های مربوطه حداکثر تا پایان سال جاری تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

سلامی دانشنامه دفاع مقدس استان سمنان را اقدام مهم فرهنگی در استان برشمرد و تاکید کرد: تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس به عنوان یک اقدام ارزشمند علمی، تحقیقی و پژوهشی است و انتظار داریم تمام فرمانداری‌ها، دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و نیروهای مسلح همکاری و مساعدت لازم را در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان سمنان داشته باشند.

وی متذکر شد: با قدردانی از تلاش‌های انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی جهت ایجاد نماد قرارگاه حمزه سیدالشهدا در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های نظام سلامت جهت احداث اورژانس جبهه، ان‌شاءلله در سوم خرداد سال 1400، دو مجموعه یاد شده بهره برداری و مورد بازدید  عموم مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار