ارشد نظامی ارتش در استان فارس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

کسب ۲ مقام سوم تیپ ۵۵ هوابرد در مسابقات ارتش‌های جهان/ رکورد ۸۶۰ جابجایی عملیاتی در دوران دفاع مقدس

امیر سرتیپ دوم رضایی گفت: تیپ ۵۵ هوابرد در مسابقات ارتش‌های جهان روسیه در سال‌های اخیر ۲ مرتبه مقام سوم را در رشته‌های هوابرد کسب کرده است.
کد خبر: ۴۴۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۷ - 30March 2021

اتونشر عید/ کسب ۲ مقام سوم تیپ ۵۵ هوابرد در مسابقات ارتش‌های جهان/ رکورد ۸۶۰ جابجایی در دوران دفاع مقدسامیر سرتیپ دوم «ابوالقاسم رضایی» ارشد نظامی ارتش در استان‌ فارس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به توان رزمی تیپ ۵۵ هوابرد، اظهار داشت: در مسابقات چند سال اخیر ارتش‌های جهان که در روسیه برگزار شده است، تیپ ۵۵ هوابرد توانسته است عناوین خوبی را در رشته‌های هوابرد کسب کند که از جمله می‌توان به کسب ۲ مقام سومی در جریان این مسابقات و در میان ۲۰ کشور اشاره کرد.

وی با اشاره به توان رزمی نیروهای هوابرد شیراز، گفت: این تیپ در دوران دفاع مقدس نیز نقش بی‌بدیلی را در دفاع از کشور ایفا کرده و با ۸۶۰ بار جابجایی عملیاتی، رکورددار بالاترین جابجایی سریع در دوران دفاع مقدس است؛ جابجایی در عرصه نظامی و یک تیپ کار ساده‌ای نیست و نیاز به پشتیبانی قوی دارد، اما این اتفاق در دوران جنگ محقق شده است.

ارشد نظامی ارتش در استان‌ فارس افزود: در جریان رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا، این تیپ توانست به سرعت در منطقه جنوب شرق کشور حاضر شود و به اهداف مورد نظر دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: امروز تیپ ۵۵ هوابرد به سمت چندمهارته شدن پیش می‌رود؛ به طوری که یک فرد از این تیپ ضمن اجرای عملیات‌های رزمی و تسلط بر رشته‌های هوابرد، باید بتواند با نفربرهای زرهی و تسلیحات تخصصی آن استفاده کند.

امیر رضایی با اشاره به تحریم‌های نظامی کشور عنوان کرد: امروز چترهای اتوماتیک و سقوط آزاد و چترهای حوزه بارریزی را خودمان تولید می‌کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار