رئیس اتحادیه علمای مقاومت: پیروزی ما در آزادی قدس قطعی است

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در مراسم تشییع پیکر مرحوم «انیس النقاش» مبارز کهنه کار جبهه مقاومت تاکید کرد که با اتحاد مسلمانان در راه فلسطین، پیروزی آنها قطعی است.
کد خبر: ۴۴۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ - 24February 2021

رئیس اتحادیه علمای مقاومت: پیروزی ما در آزادی قدس قطعی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «ماهر حمود» رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت طی نطقی در مراسم تشییع پیکر «انیس النقاش» مبارز و متفکر لبنانی، ویژگی‌های بارز این مجاهد و متفکر فقید جبهه مقاومت را برشمرد.

به گزارش شبکه المیادین، شیخ حمود همچنین تاکید کرد: «ما به همه می‌گوییم، به همه کسانی که ادعای اسلام و مسلمانی دارند و پرچم عدالت خواهی را بالا گرفته‌اند، می‌گوییم که بدون فلسطین (بدون اهمیت به آرمان فلسطین) شعارهایتان ناقص است».

وی تاکید کرد: «همگی باید در راه فلسطین متحد شویم و از تعصب‌هایی که ما را از مسیر فلسطین دور می‌کند، دور شویم».

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تصریح کرد: «باید علی رغم خواسته سازشگران و کسانی که قطب نمای خود را گم کردند، با یکدیگر متحد شویم تا به راه قدس برسیم».

شیخ حمود گفت: «پیروزی ما قطعی است و دلاورمردان ما و از جمله این مرحوم(انیس نقاش) مسیر عزیمت به فلسطین را هموار کردند.»

شیخ حمود پس از ایراد نطق خود نیز بر پیکر انیس النقاش نماز گزارد.

«انیس نقاش» مبارز لبنانی و عضو سابق جنبش فتح که بخش بزرگی از عمر خود را در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی صرف کرد، روز دوشنبه در ۷۰ سالگی در دمشق درگذشت.

نقاش در سال ۱۹۶۸ به جنبش فتح پیوست و مسئول آموزش نیروهای این جنبش در اردوگاهی در جنوب لبنان را بر عهده داشت. او همچنین در تمامی سال‌های مبارزه ارتباط قوی با حزب‌الله لبنان و شخص «شهید عماد مغنیه» داشت. به طوریکه در مصاحبه‌ای گفته بود: « اگر کسی به من می‌گفت که همه جان و وجودم را برای یک ساعت از عمر او بدهم، این کار را برای کسی جز عماد نمی‌کردم.»

وی همچنین مرکز مطالعاتی امان را راه انداخت. بسیاری از کاربران عربی نوشته‌اند که انیس نقاش تمامی عمر خود را برای آزادی فلسطین و مقاومت هزینه کرد. چه زمانی که در دوره جوانی در لبنان نیروهای فتح را آموزش می‌داد، چه زمانی که برای اهداف انقلاب اسلامی ایران دست به سلاح برد و چه زمانی که با اقامت در دمشق به فعالیت پژوهشی و رسانه‌ای در راستای اهداف مقاومت مشغول شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها