با حضور معاون هماهنگ کننده ارتش؛

پردیس سینمایی صبا افتتاح شد

امیر دریادار سیاری با اشاره به تلاش ارتش برای خدمت رسانی به مردم گفت: مجموعه فرهنگی هنری پردیس سینمایی صبا جلوه‌ای از خدمت رسانی ارتش به عموم مردم است.
کد خبر: ۴۴۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶ - 24February 2021

پردیس سینمایی صبا افتتاح شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار حبیب‎الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش امروز در آیین افتتاح پردیس سینمایی صبا، اظهار داشت: این مجموعه فرهنگی هنری به همت بنیاد تعاون ارتش و در مجموعه بیمه صبا احداث شده است.

وی افزود: برنامه ریزی و هدف گذاری شده تا بهره برداری های مناسب فرهنگی از این مجموعه صورت گیرد و استفاده از آن برای عموم آزاد است.

حجت الاسلام والمسلمین صنعت پورامیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: جلوه اصلی ارتش دینمدار فرهنگ و سلاح آن قلم است. ما نیازمند توسعه اماکن و فضاهای مناسب فرهنگی برای معرفی بهتر ارتش حزب الله هستیم.

وی با اشاره به میلاد خجسته امام علی (ع) گفت: در حدیثی از امیرالمومنین (ع) نقل شده که حیات زمین به انسان است و اگر انسان نباشد، زمین حیاتی ندارد و حیات انسان به عقل اوست و حیات عقل به علم است و حیات دانش و علم به این است که در عرصه عمل تجلی یابد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش افزود: به همین جهت است که می گوییم فقط سواد مهم نیست بلکه باید به آن عمل کنیم. حضرت علی (ع) در بخش دیگری از این حدیث حیات دانش را اخلاص عنوان می کنند یعنی اگر هزاران بار شمشیر بزنیم و یا کتاب بنویسیم و اخلاصی در آن نباشد، فایده ای ندارد.

وی گفت: ریشه اخلاص و اعتقاد حقیقی ایمان به خدا و معاد است و اگر انسان قیامت را قبول داشته باشد با اخلاص رفتار می کند.

حجت الاسلام صنعت پور خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) در وادی اخلاص در قله قرار دارند و الگوی همه عالم هستند.

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ رضا خرم طوسی، مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش نیز با تقدیر از دست اندرکاران ساخت و بهره برداری از این مجموعه فرهنگی هنری گفت: در پردیس سینمایی صبا تلاش می شود تا ضمن توجه و تاکید بر اکران فیلم ها و آثار فاخر فرهنگ اسلامی، حمایت ویژه ای نیز از تولیدات، فعالیت ها و آثار مرتبط با اقتدار و توانمندی های ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح صورت گیرد.

مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش اظهار کرد: سازمان ها و نهادهای فرهنگی از جمله سازمان عقیدتی سیاسی و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آجا در این مجموعه فرهنگی فضای بیشتری برای ارایه آثار فاخر خود خواهند داشت.

سرهنگ محسن پریانی، مدیرعامل بیمه صبای ارتش نیز گفت: مجموعه تجاری صبا قریب به پنج سال است که به بهره برداری رسیده و امروز بخش سینمایی آن با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی رتبه ارتش افتتاح شد.

وی افزود: این مجموعه دارای پنج سالن سینمایی با ظرفیت ۸۰۰ نفر است که با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل موسسه بیمه صبا همچنین گفت: پردیس سینمایی صبا امسال در جشنواره فجر شرکت کرد و حضوری موفق داشت و تلاش شد تا در این مجموعه بهترین امکانات و تجهیزات اکران سینمایی فراهم شود.

سرهنگ پریانی گفت: سالن های این مجموعه با ظرفیت های ۵۰۰، ۱۲۰ و دو سالن ۷۵ نفره و یک سالن وی آی پی ۳۰ نفره ساخته شده است که امیدواریم خدمات فرهنگی خوبی را برای مردم عزیز کشورمان ارائه دهد.

وی در مورد نامگذاری سالن های پردیس صبا اظهار کرد: سالن ها به نام شهدایی همچون شهید سرلشکر فلاحی و عملیات های مهم و تاثیرگذار ارتش در دوران دفاع مقدس از جمله عملیات آزادسازی سوسنگرد، عملیات مروارید، عملیات کمان ۹۹ و حماسه شهدای والامقام سایت پدافند هوایی سوباشی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها