چهل‌سالگی سرو/

سردار شهید «حسین محمدیانی» به روایت تصویر

سردار شهید «حسین محمدیانی» فرمانده محور عملیاتی تیپ یکم لشکر ۵ نصر در ۲۹ دی ۱۳۳۵ در سبزوار متولد شد؛ وی در ۱۲ آذر ۱۳۷۰ بر اثر عوارض مجروحیت شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۴۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ - 25February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار شهید «حسین محمدیانی» فرمانده محور عملیاتی تیپ یکم لشکر ۵ نصر در ۲۹ دی ۱۳۳۵ در سبزوار متولد شد. دوره ابتدایی را در مدرسه «فردوسی» و دوره متوسطه را در مدرسه «دکتر غنی» به پایان رساند.

او خدمت سربازی را قبل از انقلاب گذراند و در حین خدمت فعالیت‌ سیاسی داشت و در پادگان اعلامیه‌های امام خمینی (ره) را پخش می‌کرد. اواخر خدمت به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی از پادگان فرار کرد و در حرکت‌های مردمی علیه رژیم طاغوت حضور داشت.

شهید محمدیانی در سال ۱۳۶۰ به سپاه ملحق شد. او در عملیات چزابه که به مقاومت ۷۲ ساعته معروف بود به عنوان فرمانده دسته شرکت کرد. شجاعت وی در این عملیات باعث شد که در عملیات رمضان به عنوان فرمانده گردان معرفی شود.

این فرمانده دلاور سپاه اسلام در عملیات‌های محرم، مسلم‌ابن‌عقیل، بدر، خیبر، والفجر۸، کربلای ۵ و کربلای ۱۰ در کسوت جانشین و فرمانده گردان هدایت نیروهای تحت امر را بر عهده داشت و آخرین مسئولیت او فرماندۀ محور تیپ یکم لشکر ۵ نصر بود. وی در عملیات‌های خیبر، بدر، والفجر ۸ مجروح شیمیایی شد.

سردار حسین محمدیانی عاقبت در ۱۲ آذر ۱۳۷۰ بر اثر عوارض مجروحیت شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در ادامه تصاویر کمتر دیده شده از این فرمانده خراسانی را می‌بینید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها