تروریست‌های النصره گذرگاه خروج غیرنظامیان در ادلب را گلوله‌باران کردند

عناصر گروه تروریستی جبهه النصره، گذرگاه «سراقب» را در ادلب بمباران کردند. غیرنظامیان سوری از این گذرگاه، قصد داشتند از مناطق تحت اشغال تروریست‌ها خارج شوند.
کد خبر: ۴۴۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ - 25February 2021

تروریست‌های النصره، گذرگاه خروج غیر نظامیان در ادلب سوریه را گلوله‌باران کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ویاچسلاو ستنیک» رئیس مرکز روسی مصالحه در سوریه خبر داد که عناصر گروه تروریستی جبهه النصره شب گذشته (چهارشنبه) گذرگاه «سراقب» را در ادلب هدف قرار دادند.

شبکه خبری «روسیا الیوم» به نقل از ستنیک گزارش داد، تروریست‌های النصره با خمپاره و پهپاد این مقر را هدف حملات خود قرار دهند.

وی از فرماندهان نیرو‌های ترکیه که اراضی شمال غرب سوریه را در اشغال خود دارند، خواست که شرایط را برای خروج امن شهروندانی فراهم کنند که خواستار عبور از این گذرگاه‌ها هستند.

این فرمانده روس روز گذشته خبر داد که عناصر النصرة، مانع فعالیت ایست‌ و بازسی‌ها و گذرگاه‌های جدید در ادلب می‌شوند و  تروریست‌ها به زورِ تهدید و بازداشت، اجازه نمی‌دهند افراد غیرنظامی از مناطق کاهش تنش خارج شوند.

وی تصریح کرد، تروریست‌ها اجاره نمی‌دهند ساکنان محلی از مناطق تحت اشغال آنان خارج شده و به مناطق تحت کنترل دولت سوریه بروند.

گذرگاه‌های «سراقب»، «میزناز» و «أبو عزیدین» هفته جاری برای خروج ساکنان محلی از مناطق مختلف ادلب که در اشغال تروریست‌ها قرار دارد، افتتاح شد.

این فرمانده روس خاطرنشان کرد، نیرو‌های مسلح ترکیه نیز نمی‌توانند در این گذرگاه‌ها، سلامت آوارگان را تضمین کنند و همین مسئله باعث وخامت وضعیت افراد غیر نظامی شده است.

وی گفت که این مسئله باعث شده است که وضعیت شهروندان سوری در این مناطق وخیم‌تر شود؛ شهروندانی که با کاستی‌هایی در زمینه بهداشتی، پزشکی و اقتصادی ناشی از تحریم‌های آمریکا روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار