قصد ترامپ برای حمله به بایدن در سخنرانی سالیانه محافظه‌کاران

رئیس جمهور پیشین آمریکا قصد دارد در سخنرانی یکشنبه خود در کنفرانس سالیانه محافظه‌کاران به جو بایدن حمله کند.
کد خبر: ۴۴۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ - 25February 2021

قصد ترامپ برای حمله به بایدن در سخنرانی سالیانه محافظه‌کارانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع آگاه روز چهارشنبه تأیید کرده است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا قصد دارد در سخنرانی یکشنبه خود در کنفرانس سالیانه محافظه‌کاران به «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی ایالات متحده حمله و احتمالاً درباره شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ نیز اظهارنظر کند.

سخنرانی ترامپ نخستین حضور علنی و عمومی وی در عرصه سیاسی از زمان ترک کاخ سفید در ۲۰ ژانویه به شمار می‌رود.

ترامپ قصد دارد در این سخنرانی عملکرد پنج هفته‌ای بایدن در کاخ سفید را به باد انتقاد بگیرد؛ از جمله سیاست‌های مهاجری و موضع وی در قبال چین.

دو منبع آگاه نیز پیش از این گفتند: ترامپ قصد دارد درباره آینده حزب جمهوری‌خواه و جنبش محافظه‌کار صحبت کند. ترامپ همچنین در نظر دارد از سیاست‌های مهاجرتی بایدن انتقاد کند.

این کنفرانس طی روز‌های ۲۵ تا ۲۸ فوریه برگزار می‌شود. کنفرانس سالیانه محافظه‌کاران هر سال با حضور فعالان سیاسی، صاحبنظران سیاسی و نمایندگان جمهوری‌خواه در مریلند برگزار می‌شود، ولی امسال به خاطر محدودیت‌های کرونایی این کنفرانس قرار است در اولاندو برگزار شود.

سخنرانی ترامپ در حالی است که اختلافات و دودستگی شدیدی در بین اعضای حزب جمهوری‌خواه پس از استیضاح ترامپ برای دومین بار و یورش طرفدارانش به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه ایجاد شده است. با این حال به نظر می‌رسد ترامپ همچنان در بین اعضای حزب جمهوری‌خواه محبوب است.

برخی اعضای بانفوذ حزب جمهوری‌خواه بر این باورند که ترامپ می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری در انتخابات ۲۰۲۲ داشته باشد و این حزب بدون کمک ترامپ نخواهد توانست در انتخابات آتی به نتیجه و دستاورد چشمگیری برسد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها