وزیر ورزش و جوانان:

خدمت به ورزش جامعه ایثارگران مورد توجه وزارت ورزش است

«مسعود سلطانی‌فر» با تأکید بر حمایت همه‌جانبه وزارت ورزش و جوانان از ورزش ایثارگران، گفت: خدمت به ورزش جامعه ایثارگران نه در سطح وزارتخانه، بلکه در سطوح بالاتر مورد توجه قرار می‌گیرد و این مهم‌ترین وظیفه قانونی و اخلاقی ما در قبال ایثارگران است.
کد خبر: ۴۴۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ - 26February 2021

خدمت به ورزش جامعه ایثارگران مورد توجه وزارت ورزش استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست مشورتی به‌منظور بررسی و ارائه راهکارهایی برای توسعه ورزش ایثارگران باحضور «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان، سردار «یعقوب سلیمانی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر مسئولین مرتبط دو حوزه  برگزار شد.

خدمت به ورزش جامعه ایثارگران مورد توجه وزارت ورزش است

«مسعود سلطانی‌فر» در این نشست ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، با تأکید بر ضرورت گسترش روحیه امید به زندگی در بین ایثارگران، اظهار داشت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که جانبازان و ایثارگران در جامعه احساس سربلندی و مفید بودن کنند و نقش آن‌ها در گشایش مشکلات پررنگ شود.

وی با تأکید بر حمایت از جانبازان برای افزایش روحیه آن‌ها در اجتماع، خاطرنشان کرد: ورزش در ابعاد روحی و روانی نقش تأثیرگذاری دارد و وقتی ایثارگران از روحیه بالا برخوردار باشند، می‌توانند علاوه بر عرصه‌های ورزشی، در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز افتخارآفرین باشند.

سلطانی‌فر با تأکید بر حمایت همه‌جانبه وزارت ورزش و جوانان از ورزش ایثارگران، گفت: خدمت به ورزش جامعه ایثارگران نه در سطح وزارتخانه، بلکه در سطوح بالاتر مورد توجه قرار می‌گیرد و این مهم‌ترین وظیفه قانونی و اخلاقی ما در قبال ایثارگران است؛ چراکه بهترین خدمت‌ها، خدمت به ایثارگران است.

وی با بیان اینکه این رویکرد در مدیران وزارت ورزش و جوانان و مدیران استانی دنبال می‌شود، ادامه داد: با توجه به حضور ۵ هزار شهید ورزشکار در جامعه ورزشی کشور، همکاری و تعامل وزارت ورزش و جوانان با بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره ادامه خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: فدراسیون‌های ورزشی برای روز بزرگداشت شهدا برنامه‌های متعددی دارند و در هر فدراسیون برنامه‌های زیادی در این خصوص طراحی و اجرا می‌شود.

ورزش موجب افزایش روحیه و تقویت کیفیت زندگی ایثارگران می‌شود

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست با تأکید بر نقش ورزش در بهبود و کیفیت زندگی ایثارگران، گفت: ورزش موجب افزایش روحیه و تقویت کیفیت زندگی ایثارگران می‌شود و نقش مثبتی در زندگی ایثارگران در خانواده و جامعه دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران برای توسعه ورزش ایثارگران نقش مهمی در تسهیل کار‌های دولت دارد، خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها برای سازمان‌های مختلف دولت خیر و برکت دارد و از تحمیل هزینه به سایر فرایند‌ها جلوگیری می‌کند؛ لیکن لازم است از موازی کاری جلوگیری شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن درخواست از وزیر ورزش و جوانان برای توسعه ورزش ایثارگران در استان‌های کشور، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از ورزش ایثارگران در استان‌ها در نظر گرفته شود و با توجه به نزدیک شدن به روز شهید مسئولان وزارت ورزش و جوانان در این مناسبت‌ها حضور پیدا کنند.

حضور نمایندگان بنیاد شهید در کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی

«سید عبدالحمید احمدی» معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست، با اشاره به سابقه همکاری وزارت ورزش و جوانان با بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌منظور توسعه ورزش ایثارگران، اظهار داشت: از سال ۹۴ تاکنون به‌منظور توسعه ورزش ایثارگران، وزارت ورزش و جوانان و بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌ها و مراسم‌هایی به‌منظور تسهیل و حمایت از ورزشکاران ایثارگران برگزار کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی، گفت: برنامه‌های مختلفی به منظور ارج نهادن به ورزشکاران ایثارگر انجام شده است از جمله این برنامه‌ها حضور مداوم ورزشکاران و همکاران بر سر مزار شهید گمنام در فدراسیون‌هاست که اثرات معنوی خاصی داشته است. حضور ورزشکاران در راهیان نور و معرفی تیم‌های ورزشی به نام شهدا، گرامی داشت یاد و نام شهدا در مناسبت‌های ورزشی و حمایت از قهرمانان ورزش ایثارگران از جمله دیگر فعالیت‌های وزارتخانه ورزش و جوانان بوده است.

نقش موثر فدراسیون‌های ورزشی در تکریم ایثارگران

همچنین، «سید مستجاد حسینی» مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست ضمن قدردانی از توجه وزارت ورزش و جوانان به ورزش ایثارگران و موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: فدراسیون‌های ورزشی در تکریم ایثارگران نقش مؤثر و پررنگی را دارند و ورزش نقش مهمی در سلامت ایثارگران دارد و هزینه‌های درمانی و اجتماعی را کاهش می‌دهد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و مأموریت‌های ورزشی بنیاد شهید برای توسعه ورزش ایثارگران، خاطرنشان کرد: حمایت از حضور ورزشکاران ایثارگر در مسابقات کشوری و برون‌مرزی، تمرینات ورزشی در منزل، ورزش همگانی و فعالیت‌های جمعی و خانوادگی ایثارگران، تجهیز اماکن ورزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، برگزاری مناسبت‌ها و مشارکت در برگزاری جام شهدا و جام ایثار در رشته‌های مختلف ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی در شهرستان‌ها، استان‌ها و کشوری و برون‌مرزی از مأموریت‌های ورزشی بنیاد به شمار می‌رود.

حسینی با بیان اینکه ورزش ایثارگران در چهار رویکرد از جمله سلامتی، درمانی، قهرمانی و حرفه‌ای دنبال می‌شود، گفت: مراکز ورزشی در ۲۴ مرکز استان کشور احداث شده است که به ارائه خدمت به ورزشکاران ایثارگر و غیر ایثارگر مشغول است.

خاطرنشان می‌شود؛ در این نشست مقرر شد تا در آینده نزدیک، تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه‌ای به‌منظور حمایت از فعالیت‌های ورزشی ایثارگران با حضور وزیر ورزش و جوانان و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به امضا برسد که در این تفاهم‌نامه ظرفیت‌های قانونی با دستور وزیر ورزش و جوانان برای تسهیل ورزش ایثارگران پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار