چهل‌سالگی سرو/

مروری بر زندگی‌ شهید «سیدمختار حسینی»

‌«سیدمختار حسینی» در سال 1340 در شهرستان گنبد کاووس به دنیا آمد و 13 اسفند 1362 در عملیات والفجر6 در منطقه چیلات به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۳ - 17March 2021

مروری بر زندگی‌ شهید «سیدمختار حسینی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، ‌«سیدمختار حسینی» در تیرماه 1340 در روستای «قوئین لی» از توابع شهرستان گنبد کاووس به دنیا آمد. وی از همان کودکی با قرآن آشنا شد و هیچ وقت این کتاب آسمانی را از خود جدا نکرد. قبل از رفتن به مدرسه، قرآن و نماز را یاد گرفت. در سال 1354 در محضر حجت‌الاسلام کرامتلو به یادگیری قرآن پرداخت و از همان زمان فعالیت‌های سیاسی‌اش را شروع کرد و در سال 1358 موفق به اخذ دیپلم شد.

با شروع جنگ تحمیلی عضو بسیج و پس از دو سال به عضویت سپاه پاسداران درآمد. در جبهه به عنوان نیروی پشتیبانی فعال بود. وی در سال 1361 ازدواج کرد. مختار به امام خمینی علاقه ‌زیادی داشت و نسبت به مسائل دینی و مذهبی حساس بود.

سید مختار حسینی از اول جنگ در جبهه بود و به عنوان فرمانده خدمت می‌کرد و سرانجام در 13 اسفند 1362 در عملیات والفجر 6 در منطقه چیلات به شهادت رسید.

وصیتنامه:

پروردگارا، به عزتت سوگند دلم می خواهد در راهت شهید شوم. ملت ایران به لطف الهی آنقدر اهل رشد شده که خداوند این ملت را برای نصرت دینش و انقلاب حجتش‌ روحی له الفدا‌ برگزیده است. قدر این انتخاب را بدانید و ارزش آن را دارد که تمام هستی تان را در این راه بدهید. قدر امام را بدانید که هدیه ای از جانب خداوند است.

اما شما پدر، مادر، خواهر و برادرانم از شهادتم خوشحال باشید و افتخار کنید که این لطف الهی نصیب یکی از افراد خانواده یا همسنگرتان شده است. خوشحال باشید چرا که ما خوشحالیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار