رئیس شورای عالی نظام پرستاری تأکید کرد؛

ممنوعیت فعالیت پرستاران باردار و بیمار در بخش‌های کرونا

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: پرستاران باردار و پرستاران دارای بیماری خاص باید از کار کردن در بخش‌های کووید ۱۹ معاف شوند.
کد خبر: ۴۴۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ - 27February 2021

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، شمس‌الدین شمسی رئیس شورای عالی نظام پرستاری، در یادواره شهدا و ایثارگران حوزه پرستاری ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س)، اظهار داشت: این مراسم به دلیل بزرگداشت مقام شهدای مدافع سلامت برگزار شده است. پرونده این شهدای گرانقدر در دست بررسی است و تعدادی بررسی شده است، اما متاسفانه تعدادی پرونده هنوز تعیین تکلیف نشدند و یا نتیجه‌ای که باید عاید شود حاصل نشده است.

وی افزود: از مسؤولین این امر تقاضا داریم برای کسانی که بدون منت و چشمداشت به میدان مبارزه با ویروس منحوس آمدند اقدامات لازم را انجام دهند. تقدیر صرفا زبانی و شفاهی نیست، ما انتظار داریم مسئولین این موضوع را تسریع کنند تا شرمنده خانواده این شهدا نشویم؛ بنابراین اولین درخواست ما سرعت بخشیدن به بررسی پرونده شهدای مدافع سلامت است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری، تأکید کرد: در چندماه گذشته پرستاران بارداری را از دست دادیم که شرایطی جانسوز و جانگداز بود. البته در روز‌های ابتدایی شیوع کرونا بخشنامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شد تا پرستاران باردار و پرستاران دارای بیماری خاص از کار کردن در بخش‌های کووید ۱۹ معاف شوند، ولی باید قاطعانه و جدی‌تر از این موضوع پیشگیری شود و این موضوعی که برای خانم‌های باردار شهدای سلامت بوجود آمد، به جد پیگیری شود تا اگر خدایی‌نکرده در این موضوع سهل‌انگاری صورت گرفته است، با این موضوع برخورد شود و از این پس از کار کردن پرستاران باردار و بیمار به شکل جدی ممانعت به عمل آید.

وی بیان کرد: پرستاران زیادی در زمان شیوع کرونا به این بیماری مبتلا شدند که بهبود یافتند و تعدادی هم شهید شدند، اما فراموش نکنیم تعدادی از پرستاران دچار آسیب‌های جسمی شدند و مشکلات و عوارض پایدار پیدا کردند. تقاضا می‌کنیم برای پرستاران آسیب‌دیده از کرونا قوانینی شبیه به ایثارگری در نظر گرفته شود، زیرا توان و سلامت خود را از دست داده‌اند و شاید نتوانند مانند گذشته فعال باشند.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار