سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد؛

اقدامات مطلوب دادسرای تهران در پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی

کدخدایی گفت: دادسرای تهران و دولت عراق اقدامات خوبی را در خصوص پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی و مجازات عاملان این اقدام انجام داده‌اند.
کد خبر: ۴۴۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ - 27February 2021

تشییع پیکر مطهر سردار قاسم سلیمانی یک اعلام بیعت مردم ایران و جهان، با اسلام، انقلاب و ظلم ستیزی بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، اختتامیه جشنواره ملی کتابخوانی «جهانمرد» با حضور سردار «علی‌اصغر محسن‌شیخی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران، سرهنگ پاسدار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و «عباسعلی کدخدایی» رئیس پژوهشکده و سخنگوی شورای نگهبان به‌صورت مجازی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

در این مراسم، «کدخدایی» ضمن تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی را هرچقدر پیرامونش بگوییم، بنویسیم و بخوانیم کم است. شهیدی که در واقع با درس آموختن از مکتب اسلام و اخلاصی که در خود به وجود آورد، نه‌تنها ایران بلکه منطقه و جهان یک اسوه و یک الگو شد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به مقام و خدمات سردار سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم از اسلام درس گرفته بود و به تاسی از حضرت امام (ره) و تاسی از همه شهدا عزیز اسلام، از صدر اسلام تا کنون  و در چهارچوب تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به انجام وظیفه می‌پرداخت. حاج قاسم انسانی خودساخته بود؛ انسانی که در مکتب اسلام پرورش یافته و به همین خاطر است که امروز نه ایران بلکه تمام کشورهای منطقه و جهان نام او را به نیکی و بزرگی ذکر می کنند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: یکی از مسائل مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حاج قاسم فرمودند، بحث اخلاص بود؛ اخلاصی که در ایشان بود، از ایشان یک انسان مسلمان، انقلابی و متدین ساخته بود. این شهید معظم از عنوان نام، رسانه و اینکه خودش را بخواهد مطرح کند، فرار می‌کرد. اگر لازم بود به قدر ضرورت تجربه و مطالبش  را منتقل می‌کرد، ولی همیشه در میدان بود؛ به همین خاطر بود که به او «مرد میدان» می‌گفتند؛ چون هیچ وقت از میدان رزم گریزان نبود.

کدخدایی همچنین در خصوص مأنوس بودن شهید سلیمانی با خانواده شهدا گفت: اگر حاج قاسم در جبهه‌های جنگ با دشمن محکم و استوار بود، اما قلبش برای فرزند شهدا می‌تپید و هر وقت فرصتی پیدا می‌کرد به سراغ خانواده شهدا می‌رفت و از هیچ کاری برای خدمت به خانواده شهدا مخصوصاً فرزندان شهدا رویگردان نبود. درست است که در میدان سخت می‌گرفت و «اشداء علی الکفار» بود، اما نسبت به فرزندان شهدا «رحماء بینهم» بود. به نظرم سال‌ها زمان می‌برد که او را به خوبی بشناسیم و به مردم و جوانان معرفی‌اش کنیم

این مسئول افزود: قطعاً غیر شهادت برای شهید سلیمانی هیچ چیز دیگری قابل تصور نبود. شهدای ما چه در زمان قبل انقلاب چه بعد از انقلاب و اصولاً شهدایی که در طول انقلاب و بعد از استقرار جمهوری اسلامی داشته‌ایم از مصادیق «عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» هستند.

وی ضمن اشاره به دشمنی‌ها علیه شهید بهشتی و تلاش این شهید برای استقرار نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی هم در همین مسیر بود. تشییع پیکر مطهر ایشان اعلام بیعت مردم‌ ایران و آزادگان جهان، با اسلام، انقلاب و ظلم‌ستیزی بود. این  تشییع، دشمن را در واقع به لرزه درآورد.

کدخدایی در ادامه ‌با اشاره به پیگیری‌های قضایی و حقوقی برای مجازات قاتل سردار سلیمانی بیان کرد: از جهت حقوقی، جنایتی که توسط دولت آمریکا و شخص ترامپ صورت گرفت، جنایت علیه بشریت بود؛ کشوری که مدعی دموکراسی و حقوق بشر است، برای تأمین منافع نامشروع خود از هیچ جنایتی روی‌گردان نیست و دست به چنین اقدام وحشیانه‌ای می‌زند. کسانی که سال‌ها در برابر دشمنی به اسم داعش ایستادند و او را شکست دادند، مستحق پاداش‌ هستند؛ نه اینکه آنها را ترور کرده و بعد هم به این اقدامشان افتخار کنند. بدون شک اگر مجامع بین‌المللی این اقدام را محکوم نکنند، باید فاتحه صلح، آزادی و حقوق بشر را خواند و دیگر نباید مدعی حقوق بشر و آزادی بیان باشند.

وی تأکید کرد: بنده اطلاع دارم که از سوی قوه قضائیه و وزارت امور خارجه پیگیری‌هایی صورت گرفته و در دو بُعد حقوقی و کیفری مسئله پیش می‌رود. در بعد حقوقی خیلی دور نیست که محاکم داخلی ما آرایی را صادر کنند؛ اما در امور کیفری به دلیل وجود بحث‌های تخصصی ممکن است که این فرآیند طولانی‌تر شود؛ با این حال دادسرای تهران اقدامات خوبی انجام داده است و وزارت امور خارجه و سایر نهادها نیز در حال پیگیری هستند.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: اخیراً دولت عراق هم اقدامات خوبی انجام داده است؛ از آنجا که این جنایت در سرزمین عراق رخ داده است، دولت عراق اولین دولتی است که می‌تواند مدعی باشد. بهترین مجازات، نابودی استکبار و بیرون رفتن آمریکا از منطقه است.

در پایان این مراسم از ۳۰ برگزیده این مسابقه ملی کتاب‌خوانی تقدیر شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار