بغداد: تسهیل مبادلات بانکی بین ایران و عراق بررسی شد

وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در سفر به ایران در مورد افزایش همکاری‌ها و تسهیل تبادلات بانکی رایزنی کرده است.
کد خبر: ۴۴۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ - 27February 2021

بغداد: تسهیل مبادلات بانکی بین ایران و عراق بررسی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه عراق در پی سفر «فؤاد حسین» وزیر خارجه این کشور به جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که این مقام عراقی در دیدار با مقامات ایران در مورد مسائل مختلف گفت‌وگو کرده است.

وزارت خارجه عراق در بیانیه شنبه شب خود اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در سفر به تهران «مواضع مقامات ارشد سیاسی و امنیتی ایران را در محکومیت و مخالفت با حملاتی که به برخی از مواضع در بغداد و اربیل و پایگاه هوایی بلد صورت گرفته» شنیده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، فؤاد حسین طی این سفر گفت‌وگوهای گسترده با مقامات ایران داشته که شامل پرونده‌‌های مختلفی از جمله روابط دوجانبه، امنیت و همچنین بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و بازتاب آن بر امنیت و ثبات عراق و منطقه را شامل می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «عراق همچنان از وجود گروه‌های تروریستی مانند داعش مواجه است و اینکه هر اقدامی که به امنیت عراق صدمه و ثباتش را برهم بزند، صحنه را [در این کشور] پیچیده می‌کند و اولویت‌ها را از تکمیل عملیات مقابله با داعش به جای دیگر سوق می‌دهد».

وزیر خارجه عراق در دیدار خود با مقامات ایران به مهمترین گام‌های که دولت عراق برای تسهیل مبادلات بانکی بین دو طرف به گونه‌ای که منافع مشترک دو طرف را محقق کند، پرداخته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق امروز شنبه وارد تهران شد و با همتای خود محمد جواد ظریف و دریادار علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد. این دومین سفر او به تهران از زمان تصدی پست وزارت امور خارجه عراق است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها