بازخوانی خاطره حضور سیدالشهدای مقاومت در منزل شهید توسلی؛

شهید سلیمانی: فاطمیون خاک مظلومیت را از چهره افغانستانی‌ها در ایران زدودند

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دیدار با خانواده فرمانده شهید مدافع حرم، شهید علیرضا توسلی می‌گوید: فاطمیون خاک مظلومیت را از چهره افغانی‌ها زدودند، منشأ تحول در جامعه ما شدند و باعث شدند تا مردم با احترام خاصی به این شهدا نگاه کنند.
کد خبر: ۴۴۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ - 28February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سیدالشهدای مقاومت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور در منزل فرمانده شهید مدافع حرم علیرضا توسلی (ابوحامد) علمدار تیپ فاطمیون و دیدار با خانواده این فرمانده شهید در مرداد 1395، در سخنانی به تبیین نقش تعیین کننده مجاهدین افغانستانی و فرمانده دلاور تیپ فاطمیون در دفاع از حرم می‌پردازد.

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت «علیرضا توسلی»، مشروح بیانات شهید سلیمانی در این دیدار را در ادامه می‌خوانیم.

تأسیس یک تیپ بنام مبارک فاطمیون اقدام ارزنده‌ای بود که به نظرم خاک مظلومیت را از چهره افغانی‌ها زدود و [این اقدام] خیلی اثرگذار شد به‌گونه‌ای که این رزمندگان منشأ تحول در جامعه ما شدند، قبور این شهدا در امامزاده‌ها جای گرفت و باعث شد تا مردم با احترام خاصی به این شهدا نگاه کنند.

شهید سلیمانی: فاطمیون خاک مظلومیت را از چهره افغانستانی‌ها در ایران زدودند

شهید توسلی انسان بسیار ارزنده‌ای بود. شهادت ایشان حیف بود و در واقع برای ما حیف شد که زود او را از دست دادیم. قطعاً روح این شهید با پیامبر معظم اسلام و همه اولیا محشور و سربلند است.

هیچ‌چیزی به‌اندازه کار این برادرها در تشکیل تیپ فاطمیون نمی‌توانست این‌قدر بر جامعه ایران اثر بگذارد و نسبت به برادران و خواهران افغانستانی ایجاد احترام کند. از هر بُعدی که نگاه کنید، خون شهدای افغانستانی مدافع حرم تأثیر بسیار ارزنده‌ای گذاشته است و واقعاً باید خدا را شکر کرد.

خوشا به حال شما که خانواده شهید هستید. این انتخاب، انتخاب ساده‌ای نیست. خدا شما را برای همسر شهید بودن و فرزندانتان را برای فرزند شهید بودن انتخاب کرده است. خداوند متعال برای انتخاب یک نفر مثلاً برای پیامبری، از بین خلق خود بهترین را انتخاب نمی‌کند بلکه روح او را قبل از ولادت مورد گزینش قرار می‌دهد و پیش از تولد، ذات او را برای پیامبری انتخاب می‌کند. در خصوص توفیق همسر شهید بودن، مادر شهید بودن و فرزند شهید بودن هم همین‌طور است و توفیق شما یک انتخاب الهی است و چیزی نیست که تصادفی اتفاق افتاده باشد.

شهید سلیمانی: فاطمیون خاک مظلومیت را از چهره افغانستانی‌ها در ایران زدودند

من به همسر و فرزندان شهید تبریک می‌گویم چون بالاخره هر انسانی می‌میرد اما اینکه انسان به اختیار خودش مرگی را انتخاب کند که به جامعه و مردم، جان و روشنایی بدهد، کاری نیست که آسان باشد و از عهده هرکسی بربیاید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار