مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی خبر داد؛

تشخیص هویت شهید «نعمت‌الله گزمه» بعد از 32

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی از تشخیص هویت شهید «نعمت‌الله گزمه» بعد از 32 سال خبر داد و گفت: این شهید والامقام متولد ۱۳۴۴ در کلاله گلستان بوده که در سال ۱۳۶۷ در منطقه دهلران مفقودالاثر شد.
کد خبر: ۴۴۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ - 28February 2021

هویت شهید «نعمت‌الله گزمه» بعد از 32 سال شناسایی شدسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند اظهار داشت: با گذشت 32 سال از شهادت «نعمت‌الله گزمه» با تلاش گروه‌های تفحص، پیکر مطهر این شهید والامقام با انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

وی عنوان کرد: «نعمت‌الله گزمه»  در فروردین‌ 1344 در شهرستان مینودشت استان گلستان جزو نیروهای ژاندارمری بود که در 22 تیر 1367 به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی گفت: در سال 1387 پیکر مطهر این شهید به دلیل نداشتن علائم شناسایی در معراج شهدای تهران قرار می‌‌گیرد و به عنوان شهید گمنام به استان خراسان‌ جنوبی منتقل و پس از تشییع در شهرستان سرایان شهر سه‌قلعه دفن می‎‌شود.

فلاحی بیان داشت: پس از گذشت 32 سال از شهادت این شهید والامقام پیکر مطهر وی طی عملیات تفحص شهدا کشف و هویت وی از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و با توجه به اینکه پدر و مادر این شهید والامقام در قید حیات نیستند، برادر و خواهر این شهید والامقام به خراسان‌ جنوبی مراجعه کرده و در مراسمی یاد و خاطره این شهید با حضور مسئولان محلی و استانی در شهر سه‌قلعه گرامی داشته می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی در پایان در خصوص امکان انتقال و جابجایی پیکر این شهید به زادگاهش، گفت: امکان انتقال و جابجایی پیکر مطهر این شهید وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار