تغییری در سیاست‌های آمریکا نسبت به منطقه خاورمیانه شکل نگرفته است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: علی رغم شعارهای دولت بایدن، تغییر اساسی در سیاست‌های آمریکا نسبت به منطقه خاورمیانه شکل نگرفته است.
کد خبر: ۴۴۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ - 28February 2021

تغییری در سیاست‌های آمریکا نسبت به منطقه خاورمیانه شکل نگرفته استبه گزارش گروه سایر رسانه‎های دفاع‌پرس، ابوالفضل عموئی در گفت‌وگویی در واکنش تجاوز آمریکا به مرزهای عراق و سوریه، اظهار داشت: حضور نیروهای آمریکایی در سوریه غیرقانونی است و هیچ مشروعیتی ندارد، اقدام نظامی آنها بر همین اساس غلط و بی‌مبنا است و دخالت در امور سوریه محسوب می‌شود. از این رو با واکنش دولت سوریه مواجه شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که این حمله موشکی در جهت واکنش به جمهوری اسلامی بوده اما حضور ایران در سوریه مستشاری است و به این موضوعات ارتباطی ندارد.

عموئی معتقد است: آمریکایی‌ها روندی جز تخریب امنیت را دنبال نمی‌کنند، رویکرد دولت بایدن تکرار رویکرد ترامپ است. از این جهت ایراد شعارهایی برای تغییر رویکرد در سیاست خارجی در مقابل چنین اقداماتی از نشان می‌دهد که بایدن به دنبال اقدام موثری نیست و تغییر اساسی در سیاست‌های آمریکا نسبت به منطقه خاورمیانه شکل نگرفته است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار