برگزاری یادواره 17 زن شهیده استان اردبیل

یادواره 17 زن شهیده استان اردبیل به همراه رونمایی از 2 عنوان کتاب دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ - 28February 2021

برگزاری یادواره شهدای زن استان اردبیل

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، امروز در آستانه برگزاری کنگره ملی 17 هزار زن شهیده کشور، کنگره استانی 17 زن شهیده استان اردبیل با همکاری بنیاد شهید استان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سپاه حضرت عباس (ع) ‌و حوزه هنری اردبیل در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «یاسر شاهی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل طی سخنانی تجلیل از مقام زن شهیده را تجلیل از جایگاه احیا شده زن مسلمان برشمرد و اظهار داشت: موفقیت در هر حوزه‌ای در اسلام به تقوا و پشتکار وابسته است و مرد و زن در نگاه اسلام جایگاه یکسانی دارند.

شاهی گفت: موفقیت مردان در اسلام حتی در موضوع جهاد و ایثار و شهادت به گواهی تاریخ بشر، مدیون صبر و استقامت و تربیت زنان پاک دامن و مومن انقلابی است.

در ادامه «فریبا محمدلو» مدیر کل بانوان و خانواده استانداری اردبیل هدف از برگزاری کنگره بانوان شهیده استان اردبیل را توجه دوباره نسل جدید به سیره شهدای زن و الگو برداری از آنان دانست و تأکید کرد: زنان شهیده و ایثارگر، جزو تاریخ سازان این مرز و بوم پر افتخار هستند و ما به عنوان امانت دار خون شهدا باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

محمدلو افزود: تجلیل از خانواده های 17 زن شهیده و 18 زن جانباز و ایثار استان اردبیل، نامگذاری چندین خیابان به نام شهدای زن در شهرهای مختلف استان، نصب یادمان شهدای زن در محل پارک بانوان اردبیل، اجرای مسابقات مختلف ورزشی، پخش کلیپ شهدای زن استان از صدا و سیمای مرکز اردبیل، غبارروبی و نثار گل به مزار شهدای زن استان، اجرای کارگاه آموزشی ایثار از جمله برنامه های جنبی کنگره شهدای زن استان اردبیل است.

در این مراسم از کتاب «عاشورائیان زهرایی» زندگی‌نامه و خاطرات شهدای زن استان اردبیل به کوشش «سید محمود مهدوی» و کتاب «شیدایی فرح روز» به کوشش «فرح روز حسین‌زاده میرک» رونمایی و از هنرمندان حاضر در کارگاه آموزشی ایثار تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار