مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

شهید عنصر بیدارگر جامعه است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: شهید عنصر بیدارگر جامعه است و به آن حیات مجدد می‌بخشد و ضامن بقای آن است.
کد خبر: ۴۴۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ - 28February 2021

شهید عنصر بیدار گر جامعه است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، امروز کنگره استانی 17 زن شهیده استان اردبیل با همکاری بنیاد شهید استان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سپاه حضرت عباس (ع) استان و حوزه هنری استان اردبیل در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) استان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام «قاسم جعفرزاده» مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: لفظ مبارک شهید و شهادت در قرآن مجید بارها به صراحت بیان و در آن از شهیدان تکریم ویژه شده است.

وی افزود: واژه شهید در قرآن شایسته رهروان صدیقی که جانشان را در راه خدا فدا کرده‌اند به کار رفته ‌و برای او حیات ابدی در نظر گرفته شده است.

جعفرزاده بیان داشت: بشر با جهان بینی شهادت توانسته زندگی و حیات ابدی و جاودانه را معنی کند و خداوند متعال بارها در آیات و روایات متعدد بر این امر تأکید کرده و وعده الهی تخلف ناپذیر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: شهادت 17 تن از شیرزنان غیور خطه اردبیل نشانه اوج بصیرت و غیرت دینی مردم این دیار است و باید به آن افتخار کرد.

این مسئول تأکید کرد: یکی از اهداف بزرگ آفرینش و هدایت انسان‌ها، خروج انسان از منجلاب منیت و خودخواهی است و شهادت بزرگترین راه خروج انسان از این گرداب نفسانی است.

وی عنوان کرد: فلسفه شهید و شهادت در قیام عاشورا نهفته است و در تاریخ جهان، جریان انحراف همیشه از شهید و شهادت در هراس است و شهید عنصر بیدارگر جامعه است و به آن حیات مجدد می‌بخشد و ضامن بقای آن است.

جعفرزاده ابراز داشت: فرهنگ شهادت ضامن بقای دین نیز هست و بهترین شکل دیدار بنده مومن با خداوند همین شهادت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار