تکاپوی صهیونیست‌ها از ترس موشک‌های نقطه زن حزب الله/ معادلاتی که برهم ریخت

موشک‌های نقطه زن حزب الله خواب و آرامش را از چشم مقامات صهیونیست ربوده است و روزی نیست که تحلیلگران این رژیم به توان موشکی مقاومت نپردازند.
کد خبر: ۴۴۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ - 28February 2021

تکاپوی صهیونیست‌ها از ترس موشک‌های نقطه زن حزب الله/ معادلاتی که برهم ریختبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، این روز‌ها گزارش‌های رسانه‌ای که از تشدید وحشت در محافل صهیونیست اعم از ارتش و کابینه آن‌ها حکایت دارد بیشتر شده است و این گزارش‌ها همگی از افزایش توان مقاومت حکایت دارد.

«آلن بن دیوید» تحلیلگر و مفسر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی در مقاله خود در روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت: حزب الله لبنان تاکنون موفق شده است که موشک‌های نقطه زن میان برد و دور برد را انبار کند. حزب الله به هرگونه حمله اسرائیل به خاک لبنان با آتش پاسخ خواهد داد.

این تحلیلگر صهیونیست موشک‌های نقطه زن حزب الله لبنان را تهدید راهبردی برای رژیم صهیونیستی دانست و در عین حال اذعان کرد که همه تلاش‌های این رژیم برای جلوگیری از دستیابی حزب الله به این موشک‌ها ناکام مانده است.

وی تصریح کرد: ارتش اسرائیل تهدید موشک‌های نقطه زن در لبنان علیه اسرائیل را راهبردی می‌داند و قدرت این موشک‌ها می‌تواند سامانه‌های راهبردی اسرائیل را فلج کند و حزب‌الله با این موشک‌ها می‌تواند پایگاه «هکریا» در تل‌آویو را هدف قرار دهد که مقر وزارت اطلاعات و ستاد مشترک ارتش در آنجا قرار دارد.

این کارشناس امور نظامی رژیم صهیونیستی گفت: در سال‌های بعد از عقب نشینی از لبنان، ارتش اسرائیل با تمسخر به مسلح شدن سریع حزب الله نگاه می‌کرد و به خودش می‌گفت که موشک‌ها در انبار‌ها زنگ خواهند زد، اما در سال ۲۰۰۶ میلادی، عملاً هزاران عدد از این موشک‌ها ناگهان بر سر ما فرود آمدند.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان چندی قبل، تاکید کرد: تعداد موشک‌های نقطه زن مقاومت دو برابر سال قبل شده است و هر هدفی در امتداد مساحت فلسطین اشغالی را که بخواهیم، می‌توانیم با دقت هدف قرار دهیم.

چند روز قبل هم دبیرکل حزب الله لبنان گفت که در صورتی که جنگی بر این حزب تحمیل شود و شهر‌ها و مناطق و روستا‌های لبنان هدف قرار گیرد، مقاومت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف قرار خواهد داد.

وی به صهیونیست‌ها هشدار داد که با «دم شیر بازی نکنند»؛ چرا که شرایط داخلی فلسطین اشغالی درسایه شیوع کرونا و اوضاع اقتصادی مساعد نیست و مقاومت هرگز معادله‌ای را که ترسیم کرده، کنار نخواهد گذاشت.

سید حسن نصرالله افزود: در هر جنگ آتی، جبهه داخلی اسرائیل، با آنچه این رژیم ندیده، مواجه خواهد شد.

اسحاق بریک ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی در گفتگو با کانال هفت این رژیم از ۱۵۰ هزار موشک حزب الله که به مثابه تهدیدی اساسی برای این رژیم است پرده برداشت و اذعان کرد: وجود ۱۵۰ هزار موشک نزد حزب الله که صد‌ها فروند از آن‌ها نقطه زن هستند و نیز موشک‌هایی که نقطه زن نیستند و ده‌ها کیلوگرم مواد منفجره دارند به مثابه تهدیدی برای اسرائیل هستند و این موشک‌ها می‌توانند به هر نقطه‌ای در اسرائیل برسند.

بریک گفت: موضوع هولناک و فاجعه بار این است که حتی اگر حزب الله چند صد موشک نقطه زن هم داشته باشد برای فرو بردن اسرائیل در تاریکی مطلق کافی است. سه یا چهار موشک دقیق برای هر نیروگاه برق کافی است و اسرائیل دیگر قادر به تولید برق نخواهد بود و همین موضوع درباره تأسیسات آبی هم وجود دارد.

این تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد: اگر اسرائیل سامانه‌های پدافندی مانند گنبد آهنین و عصای سحرآمیز و دیگر سامانه‌های خود را در مراکز حساس مانند نیروگاه‌های برق و گاز مستقر کند، جبهه داخلی بی دفاع خواهد ماند.

بریک از ۲۰۰ هزار موشکی که اطراف این رژیم را احاطه کرده است از جمله هزاران موشک نقطه زن خبر داده است و اینکه این شامل موشک‌های حماس در غزه، حزب الله در لبنان، انصارالله در یمن و نیز عراق و سوریه است که به سوی اهداف راهبردی این رژیم از جمله نیروگاه‌های برق و تأسیسات آبی و پایگاه‌های هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی و بنادری که روزنه این رژیم هستند و زیر ساخت‌های اقتصادی و مراکز کنترل و دیگر مراکز، نشانه گرفته شده‌اند.

وی در تحلیل خود تاکید می‌کند که این موشک‌ها به سوی اهدافی مانند غوش دان، حیفا، بئر السبع، مراکز صنعتی با هدف وارد کردن ضربات مهلک به اسرائیل و زیر ساخت‌های آن، نشانه گرفته شده‌اند.

ذخایری که فقط برای چند روز کافی است

این تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد: موشک‌های «حیتس» ارتش اسرائیل توان رهگیری موشک‌ها را دارد، اما ذخایر آن بسیار اندک است و فقط برای چند روز جنگ کفایت می‌کند. از سویی این موشک‌ها برای حمایت از مراکز حساس خواهد بود نه موشک‌هایی که به عمق اسرائیل شلیک می‌شود. هزینه هر موشک سه میلیون دلار است و اسرائیل توان اقتصادی ندارد که ذخایر زیادی از این موشک‌ها داشته باشد.

وی می‌افزاید: این درباره ذخایر موشک‌های گنبد آهنین هم صادق است، زیرا بهای هر موشکی حدود ۱۰۰ هزار دلار است.

بریک تاکید می‌کند: جبهه داخلی اسرائیل عرصه اصلی در جنگ آتی است، اما تصمیم گیرندگان امنیتی و سیاسی این موضوع را کلاً نادیده می‌گیرند. نادیده گرفتن جبهه داخلی اسرائیل به نتایج وخیمی منجر خواهد شد.

وی اذعان کرد: سه یا چهار موشک نقطه زن برای از کار انداختن اسرائیل کافی است و این موشک‌ها توان رسیدن به هر نقطه‌ای در عمق اسرائیل را دارند و جبهه داخلی میدان اصلی در هر جنگ آتی خواهد بود.

این در شرایطی است که سامانه گنبد آهنین که رژیم صهیونیستی همواره از آن به عنوان یک گزینه نظامی مستحکم در برابر نیرو‌های مقاومت یاد می‌کند، تاکنون بار‌ها ناکارآمدی خود را نشان داده است.

از سوی دیگر، صهیونیست‌ها به شدت نگران اوضاع جبهه داخلی خود هستند و هر چند کوشیده‌اند که با برگزاری مانور جنگ احتمالی با حزب الله را تمرین کنند و بودجه هنگفت برای ارتش خود اختصاص داده‌اند تا جبهه داخلی آن را از حملات موشکی اعم از غزه یا شمال و موشک‌های حزب الله در امان بدارد؛ اما جبهه داخلی این رژیم به شدت نگران است.

عاموس گلعاد، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و سیاسی و رئیس سابق کمیته سیاسی امنیتی نسبت به روزی که در جبهه شمال درگیری نظامی رخ دهد هشدار داد و تهدید جبهه داخلی را بسیار جدی دانست و اعلام کرد که مقاومت در شمال موشک‌های خود را به سوی اسرائیل هدف گیری کرده‌اند که از جمله این مناطق تل آویو است و لازمه این مساله آن است که ارتش و نهاد‌های امنیتی از آمادگی کامل برخوردار باشند.

با همه تلاشی که مقامات رژیم صهیونیستی به عمل می‌آورند تا به جبهه داخلی خود درباره جنگ آتی با حزب الله اطمینان دهند، اما به اذعان محافل رسانه‌ای صهیونیست، اسرائیلی‌ها به سامانه‌های دفاعی خود اعتمادی ندارند.

نکته دیگر بحث ناکارآمدی نیروی زمینی ارتش این رژیم است که عملاً در جنگ‌هایی که تل آویو با ارتش‌های عربی انجام داده و نیز جنگ با حزب الله لبنان و حماس کارایی نداشته است و بیشتر تل آویو به نیروی هوایی خود روی آورده است که آن‌هم به اذعان خود صهیونیست‌ها برای رقم زدن سرنوشت جنگ به تنهایی کافی نیست.

نظامیان صهیونیست از مأموریت‌های جنگی می‌ترسند و این مأموریت‌ها همانند کابوسی برای آن‌ها محسوب می‌شود. برخی نظامیان این رژیم نیز از خدمت نظامی فرار می‌کنند. اسرائیل به سبب ضعف در رویارویی با توانمندی‌های مقاومت آشکارا با یک بن بست روبرو است.

پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی شامل ناکارآمدی نیروی زمینی این رژیم و محموله آمونیاک موجود در حیفا است که مقاومت لبنان قادر است با موشک منحصر به فرد و دقیق خود آن را هدف قرار دهد. ساکنان حیفا از حمله ویرانگر به انبار‌های آمونیاک در این منطقه که حاوی بیش از ۱۵ هزار تن گاز هستند و انفجار آن‌ها مرگ هزاران تن از ساکنان حیفا را رقم می‌زند، به شدت هراس دارند. ترسی که تل آویو را رها نمی‌کند توان موشکی، قدرت ارزیابی و تحلیل اوضاع منطقه از سوی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و تجارب گرانبهایی است که رزمندگان مقاومت لبنان در جریان بحران سوریه به دست آورده‌اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها