معرفی کتاب؛

«زخم عاشورا هنوز تازه است»

کتاب «زخم عاشورا هنوز تازه است» یادنامه شهید «سیدآله زکی‌پور» است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده است.
کد خبر: ۴۴۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷ - 01March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کتاب «زخم عاشورا هنوز تازه است» یادنامه شهید «سیدآله زکی‌پور» است که در سال ۱۳۹۹ با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسید.

این کتاب در ۹۲ صفحه به قلم حجت‌الاسلام «سیدقاسم زکی‌پور» به رشته تحریر درآمده و در شمارگان یک هزار جلد توسط انتشارات صریر به بازار نشر عرضه شده است.

این کتاب در پنج فصل با عناوین «مروری بر زندگینامه شهید»، «فضایل و اوصاف شهید»، «خاطرات»، «گلواژه‌های شهدا» و «احترام و نیکی در حق پدر و مادر» منتشر شده و در بخش پایانی کتاب نیز تصاویری از نامه‌های شهید به همراه تصاویر نشان ایثار و دیپلم افتخار همسر شهید آورده شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

فصل زمستان و هوا سرد و برفی بود. خبر رسید که گروه‌های کومله و دموکرات در شمال‌غرب کشور، ناامنی شدید و دردسرهای زیادی به وجود آورده‌اند. مسئول اعزام نیرو در حال توجیه رزمندگان بود که برای ما شرایط جدیدی پیش آمده و با توجه به سردی هوا و شرایط جوی نامناسب، ممکن است محل مأموریت از جنوب‌غرب به شمال‌غرب تغییر یابد.

همه نیروهای اعزامی سکوت کرده بودند. ناگهان شهید زکی‌پور، با صدای بلند اعلام آمادگی کرد و مأموریت در شرایط سخت را پذیرفت و به طرف اتوبوس‌های اعزامی به شمال‌غرب شتافت. بقیه بسیجیان، وقتی این صحنه را مشاهده کردند که شهید زکی‌پور با چه اشتیاقی، ماموریت شمال‌غرب را پذیرفته است، آنها هم اعلام آمادگی کردند و برای اعزام به منطقه شمال‌غرب سوار اتوبوس‌ها شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار