مدیر هنری و ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

برگزیدگان مرحله استانی کنگره شعر دفاع مقدس در قم معرفی شدند

مدیر هنری و ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌قم از پایان مرحله داوری و اعلام نفرات برگزیده مرحله استانی بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ - 28February 2021

برگزیدگان مرحله استانی کنگره شعر دفاع مقدس در قم معرفی شدند«وحید رسولی» مدیر هنری و ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس ‌قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم، با اشاره به برگزاری مرحله استانی بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در قم اظهار داشت: این جشنواره به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و با مشارکت نهادهایی چون حوزه هنری، بسیج هنرمندان، نهاد کتابخانه‌ها، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جامعه الزهرا و بسیج اساتید استان برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره در محور‌های چهل سالگی دفاع مقدس و نقش آن در تداوم انقلاب، ارتباط دفاع مقدس با جبهه مقاومت، جنگ نرم، سلامت عمومی جامعه، مدافعان سلامت، شهدای شاخص، شاعران شهید، زنان شهیده و پیوند دفاع مقدس با عاشورا و کربلا، سیمای سیدالشهدا (ع) در قرآن کریم، عاشورا و مدافعان حرم و نیز عاشورا و جوانان برگزار شد.

دبیر جشنواره استانی شعر دفاع مقدس قم عنوان کرد: از بین ۲۰۰ قطعه شعر با محور‌های فوق که در فرصت زمانی ۲۳ آبان تا ۳۰ دی سال جاری به بیرخانه رسید، آثاری با عناوین میراث ۴ از محمد حسن خسروی وقار، شهید سلیمانی از فاطمه عارف‌نژاد و به روی نیزه‌ها از سمانه خلف زاده موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شده و دو سروده از محسن کاویانی و راضیه مظفری نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی خاطرنشان کرد: محمد غفاری و رضا یزدانی داوری آثار فوق را بر عهده داشتند و در آینده نزدیک، مرحله اختتامیه جشنواره به صورت ملی برگزار و آیین تقدیر از برگزیدگان استانی نیز پس از اطلاع رسانی‌ در محل اداره کل حفظ آثار ‌دفاع مقدس قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار