مسئول بسیج جامعه زنان کشور مطرح کرد

نیاز کشور به ۱۰هزار پزشک زن در پنج سال آینده/ خواسته فرمانده کل سپاه؛ طرح تحول در حوزه زنان

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: باید در پنج سال آینده ۱۰هزار پزشک زن داشته باشیم؛ لذا می‌بایست وضعیت موجود چه در داخل و چه در بیرون را مشخص کرده، و پس از آن راهکارهای مناسب را برای تحقق این موضوع در پیش بگیریم.
کد خبر: ۴۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ - 12April 2015

نیاز کشور به ۱۰هزار پزشک زن در پنج سال آینده/ خواسته فرمانده کل سپاه؛ طرح تحول در حوزه زنان

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در نشست هماندیشی فاطمی در حوزه سلامت بانوان که با حضور استادان خواهر دانشگاههای علوم پزشکی در محل سازمان بسیج جامعه پزشکی برگزار شد، گفت: جامعه اصلاحطلبان معتقدند که در دوره اصولگرایان، زنان هشت سال از جامعه دور نگه داشته شده و فقط به فرزند آوری محدود شدهاند. 

وی با بیان این که خطوط کلی در طرح تحول زنان در جامعه وجود دارد و مقام معظم رهبری راهبرد و این خطوط کلی را مشخص کردهاند، ابراز داشت: برای تهیه استراتژی در قشر زنان بسیج دانشجویی باید تهدیدات و فرصتها بیان شود؛ برای مثال در بسیج مداحان دیده شده که برخی خانمهای جلسهای مطالب غیر واقع را بیان میکنند؛ و یا اینکه بانوان و همسرانان آنان تمایل دارند که زنان به پزشک زن مراجعه کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه نقطه ضعف در بسیج پزشکی خواهران نبود یک ساختار کامل است، خاطرنشان کرد: سیستم اداری ممکن است کار زنان را با مشکل مواجه کند؛ پس هر چه ریزتر و خاصتر در حوزه زنان فعالیت کنیم راهکار بهتری پیدا میشود.

اصلانی افزود: اگر در SWOT فرصتها زیاد باشد استراتژی، تهاجمی میشود و میتوان راهبردی قوی نوشت و پیش رفت؛ اما اگر نقاط ضعف بیشتر باشد استراتژی تدافعی میشود.

وی ادامه داد: در بسیج جامعه زنان دو تا چهار سال طرح تحول زنان نوشته شد؛ پس وقتی نقطه قله مشخص باشد این موضوع باعث میشود که در تاریکی حرکت نکنیم؛ اما باید بدانیم که استراتژی فقط مخصوص سازمانها و ارگانها نیست، بلکه خانواده نیز باید استراتژی داشته باشد؛ زیرا در غیر اینصورت در بحرانها دچار مشکل میشود.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه چشمانداز معمولا کمّی، اما رسالت موضوعی کیفی است، گفت: اگر اکنون پنج هزار پزشک زن داریم، باید در پنج سال آینده ۱۰هزار پزشک زن داشته باشیم؛ لذا میبایست وضعیت موجود چه در داخل و چه در بیرون را مشخص کرد، و پس از آن راهکارهای مناسب را برای تحقق این موضوع در پیش بگیریم.

وی تاکید کرد: ما باید در حوزه زنان و خانواده تشکیلات منسجمی داشته و در این حوزه به دنبال ارایه طرح تحول باشیم؛ پس در این خصوص خواهران باید موضوعات را در حوزه زنان رصد کنند؛ زیرا بیشترین تهاجم فرهنگی بر روی زنان متمرکز است.

اصلانی با اشاره به اهمیت جایگاه زنان در حوزه بسیج جامعه پزشکی یادآور شد: سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه خواستار طرح تحول در حوزه زنان شده است.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار