امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و انجمن راویان فتح

با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس با محوریت کتابخانه‌های عمومی، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و انجمن راویان فتح رضوی امضا شد.
کد خبر: ۴۴۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ - 28February 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، تفاهم‌نامه همکاری فیما بین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و انجمن راویان فتح رضوی با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس با محوریت کتاب و کتابخانه با حضور حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و عباس آرانیان مسئول انجمن راویان فتح رضوی امضا شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس از یک ظرفیت بالایی برخوردار است و رهبر معظم انقلاب همواره بر استفاده از این ظرفیت در حوزه‌های مختلف تاکید دارند.

وی در ادامه به نقش زنان در تربیت نسلی شهادت طلب اشاره کرد و گفت: حضور مادران و همسران شهدا در جامعه به عنوان مربیان نسلی که لیاقت و عظمت شهادت را کسب کرده‌اند و بهره‌گیری از خاطرات آنان علاوه بر اینکه اجتماع را در برابر ناهنجاری‌ها بیمه می‌کند زمینه‌ای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم خواهد کرد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و انجمن راویان فتح

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی راویان دفاع مقدس را سند گویای ایام حماسه و ایثار دانست و ادامه داد: اشتیاق راویان دفاع مقدس در خدمتی فرهنگی از طریق کتابخانه‌های عمومی می‌تواند افق روشنی برای دستیابی به اهداف مقدسی از جمله انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس به نسل جوان را به همراه داشته باشد.

سبزیان بیان خاطرات دفاع مقدس را از زبان راویانی که لحظه لحظه آن ایام را درک کرده‌اند باورپذیرتر دانست و تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان دانشگاه مردمی و مرجع اطلاع‌رسانی در جامعه جایگاهی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله خوانش و رونمایی کتاب با حضور راویان دفاع مقدس هستند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و انجمن راویان فتح

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: این همکاری ارزشمند که برخاسته از نیت‌های پاک است با استفاده از دستاوردهای بزرگ اسلامی و دینی زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.

عباس آرانیان مسئول انجمن راویان فتح خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت گروه‌های هشت‌گانه راویان دفاع مقدس گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه بستری برای بهره‌مندی راویان دفاع مقدس به عنوان شخصیت‌های اثرگذار اجتماعی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی باشد.

وی به برگزاری جلسات مختلف فرهنگی با حضور راویان دفاع مقدس و عموم مردم در طول سال اشاره کرد و گفت: خاطرات هر کدام از روایان دفاع مقدس گنجینه‌ای از مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس است که گردآوری و چاپ آن راهی برای نیل به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم صد برابر شدن آثار تالیفی در دفاع مقدس است.

وی با اشاره به رونمایی از سه عنوان کتاب یکی از روایان دفاع مقدس گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، رونمایی از این سه عنواگ کتاب به صورت کاری مشترک از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و انجمن راویان فتح رضوی اجرایی شود.

امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و انجمن راویان فتح

در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و انجمن راویان فتح رضوی به امضا رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار