سرهنگ‌ بایرامی خبر داد؛

برگزاری اختتامیه سه کنگره ادبی شعر و داستان در سه استان

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از برگزاری اختتامیه کنگره «شعر دفاع مقدس»، «جایزه ادبی یوسف» و «ادبیات پایداری» در استان‌های فارس، کرمان و مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ - 01March 2021

برگزاری اختتامیه سه کنگره ادبی شعر و داستان در سه استانبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری اختتامیه هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری، بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس و هفتمین جایزه ادبی یوسف امروز یا حضور دبیران کنگره‌ها و سرهنگ عباس بایرامی برگزار شد.

سرهنگ عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به سه رخداد بزرگ این ماه اظهار داشت: هفتمین آیین اختتامیه جایزه ادبی یوسف پنجشنبه پیش رو (۱۴ اسفند) با میزبانی استان مازندران برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۲۰ اسفند نیز بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس با میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد که از محضر اساتید این استان استفاده می‌کنیم و این رخ داد را به اتمام می‌رسانیم.

بایرامی تصریح کرد: ۲۴ اسفند نیز هشتمین کنگره ادبیات پایداری را به میزبانی استان کرمان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان و دبیری علمی دانشگاه شهید باهنر دنبال می‌کنیم. این رخداد بزرگ از سال ۱۳۸۷ از دانشگاه کرمان رقم خورد و سال به سال جایگاه علمی خوبی پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا با اعلام فراخوان نزدیک به ۵۰ اثر به دبیرخانه می‌رسید که با تصمیم اساتید برای ورود تخصصی دانشجویان و طلاب در دوره پایانی، این تعداد به ۵۰ الی ۷۰ مقاله می‌رسید. امسال نیز ۷۰ مقاله به دبیرخانه رسیده است که حاصل این تلاش نهادینه سازی و پایایی این فرهنگ اصیل است که به صورت فصلنامه منتشر و در اختیار محافل علمی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار