برادر شهید «فرخ نعمتی زاویه» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

برادرم سخاوتمند و دست و دل‌باز بود

حاج «فریدون نعمتی زاویه» گفت: فرخ در نیازمندی، خیلی سخاوتمند و دست و دل‌باز بود، حاصل دست مزدمان را به خانواده می‌دادیم و از آن مبلغی برای ما جیب خرجی می‌دادند. برادرم بخشی از آن مبلغ را پس انداز و به نیازمندان می‌داد.
کد خبر: ۴۴۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ - 01March 2021

حاج «فریدون نعمتی زاویه» برادر شهید «فرخ نعمتی زاویه» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی درخصوص خصایل اخلاقی برادر شهیدش، اظهار داشت: فرخ سه سال از من بزرگتر بود. خانواده ما از لحاظ مادی در طبقه خیلی پائین بود، من به همراه برادرم در قالی‌بافی و گچ‌کاری کار کرده‌ام.

وی ادامه داد: فرخ در نیازمندی، خیلی سخاوتمند و دست و دل‌باز بود، حاصل دست مزدمان را به خانواده می‌دادیم و از آن مبلغی برای ما جیب خرجی می‌دادند. برادرم بخشی از آن مبلغ را پس انداز و به نیازمندان می‌داد. البته چون خیلی صمیمی و باهم بودیم اطلاع داشتم.

برادر شهید نعمتی تصریح کرد: در اوایل انقلاب، جهاد سازندگی تازه تشکیل شده بود ما مطلع شدیم که صبح‌های جمعه از جلو مسجد شهدا جهت کمک به کشاورزان به روستاهای اطراف تبریز می‌روند، ما هم با آن‌ها در تابستان گرم جهت برداشت گندم و جو همراه می‌شدیم و پس از کمک برمی‌گشتیم تا در نماز شرکت کنیم.

نعمتی با بیان اینکه برادرم عاشق خدمت به انقلاب بود، گفت: در سال 1361 من عازم جبهه شدم و در اوایل سال 1362 هم فرخ به جبهه جنوب اعزام شده بود ولی من توفیق زیارتش را در جنوب نداشتم. من در مرخصی بودم که سرزده به خانه آمد و گفت در کردستانبه نیرو نیاز داشتند، گردان ما عازم سنندج است و امشب را اجازه دادند در بین راه به خانه بیاییم.

وی افزود: گفتم اورکت را ببر هوای کردستان در شب‌ها سرد می‌شود. مکثی کرد و گفت اورکت مال سپاه مرند است آن را توسط یکی از دوستانم به سپاه مرند بفرستید. چند روز بعد از خداحافظی، در عملیات بعثت در شهر سنندج با گروهک‌های کومله و دموکرات درگیر و به شهادت رسید.

گفتنی است؛ شهید «فرخ نعمتی زاویه» در 22 بهمن‌ماه 1341 در کلیبر متولد و در 4 خردادماه 1362 در کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

گفت‌وگو از اسماعیل وکیل‌زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار