دبیر علمی نهمین دوره جشنواره جایزه ادبی یوسف:

خلق ادبیات دفاع مقدس نشانه امیدواری به آینده است

هادی خورشاهیان گفت: خلق ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نشانه امیدواری به آینده است، ما تا می توانیم باید اخلاقیات رزمندگان و به طور کلی فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم.
کد خبر: ۴۴۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ - 01March 2021

خلق ادبیات دفاع مقدس نشانه امیدواری به آینده استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «هادی خورشاهیان» دبیر علمی نهمین دوره جشنواره جایزه ادبی یوسف (داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت) صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری که در موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری یکی از موضوعات مورد بحث، موضوع ناامیدی از انقلاب و دور شدن مردم از دفاع مقدس بود و بعضا بیان می شود که در دوران فعلی، نویسنده‌ها رغبتی برای فعالیت در حوزه انقلاب اسلامی ندارند، اما واقعیت دقیقا عکس این موضوع است. مقاله هایی که به کنگره ارسال شد، هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی فوق العاده بود و مجموعه دبیرخانه و داوران به سختی توانستند اثرات برتر را به دلیل انبوه اثرات فاخر انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه هر ۷۲ اثر پایانی از جهات مختلف قابل ارزش و فوق العاده بود، افزود: داوران اگر می توانستند هر ۷۲ اثر را به عنوان اثر برگزیده انتخاب می کردند.

خورشاهیان خاطرنشان کرد: خلق ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نشانه امیدواری به آینده است و از طرفی برخی از نویسندگان ما از سنینی بودند که اصلا دوران دفاع مقدس را ندیده بودند. ما تا می توانیم باید اخلاقیات رزمندگان و به طور کلی فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم، در این صورت خواهد بود که در زمینه های مختلف پیشرفت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار