درخشش پاسداران اهل قلم مازندران در پانزدهمین جشنواره کتاب سال پاسداران اهل قلم

در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره کتاب سال پاسداران اهل قلم که امروز در سالن ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، «سیدحسین ولی‌پور زرومی»، «علی کاوه» و «مصیب معصومیان» به عنوان برگزیدگان جشنواره در حوزه ایثار و شهادت تقدیر شدند.
کد خبر: ۴۴۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ - 01March 2021

درخشش پاسداران اهل قلم مازندران در پانزدهمین جشنواره کتاب سال پاسداران اهل قلمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره «کتاب سال پاسداران اهل قلم» که امروز در سالن ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، «سیدحسین ولی‌پور زرومی» صاحب کتاب «فاتحان فاو»، «علی کاوه» صاحب کتاب «هفتاد متر تا رهایی» و «مصیب معصومیان» صاحب کتاب «عهد کمیل» به عنوان برگزیدگان جشنواره در حوزه ایثار و شهادت مورد تقدیر قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در این جشنواره که در ۱۵ بخش برگزار شد، در حوزه ایثار و شهادت سه عنوان کتاب از پاسداران اهل قلم مازندران برگزیده شدند؛ کتاب «فاتحان فاو» در بخش زندگی‌نامه حائز رتبه سوم شد و کتاب «عهد کمیل» در بخش خاطره به مقام سوم دست یافت و همچنین کتاب «هفتاد متر تا رهایی» در بخش تاریخ شفاهی» مقام سوم جشنواره را از آن خود کرد.

خاطرنشان می‌شود؛ فرهنگنامه فرماندهان شهید مازندران در عملیات والفجر هشت و موقعیت پدافندی فاو به نام «فاتحان فاو» به کوشش «سید حسین ولی پور زرومی» تدوین و انتشارات «سرو سرخ» آن را منتشر کرده است.

فاتحان با نگاهی کوتاه به زندگی پربار ۴۵ تن از فرماندهان مازندرانی عملیات والفجر هشت تلاش می‌کند تا سیره عملی و سلوک اخلاقی این شاهدان شهید را روایت کند.

کتاب «عهد کمیل» خاطرات «مریم یوسفی» همسر شهید «مصطفی (کمیل) صفری تبار» در هشت فصل همراه با وصیت‌نامه شهید و آلبوم تصاویر و متن بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده‌های شهدای مرزبان و مدافع حرم در ۲۸/۳/۱۳۹۶ توسط انتشارات شهید کاظمی به چا رسیده است.

کتاب «هفتاد متر تا رهایی» آنچه را که در این کتاب می‌خوانید داستان زندگی و خاطرات شیرین، شنیدنی پیشکسوت دفاع مقدس، جهادگر جانباز «رمضانعلی صیدانلو» است که در طی هشت جلسه گفت‌وگوی صمیمی با ایشان حاصل شده است. این کتاب در ۱۷ فصل همراه با سه پیوست جدول ارجاعی اطلاعات شهدا، اسناد و تصاویر تقدیم خوانندگان شده است.

در این آئین از صاحبان ۵۱ اثر از پاسداران اهل قلم سراسر کشور در بخش‌های مختلف جشنواره قدردانی بعمل آمد و در بین آنها «اسماعیل منصوری لاریجانی» صاحب کتاب «حکمرانی علوی» و «حسینعلی رمضانی» نیز از استان مازندران به عنوان منتخب جشنواره در بخش‌های دیگر تقدیر شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار