برگزاری اختتامیه جشنواره‌های «حبیب» و «فرزندان روح‌الله» در اردبیل

مراسم اختتامیه دومین دوره هنرواره «حبیب» در بخش‌های شعر و داستان کوتاه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره خاطره‌نویسی «فرزندان روح الله» در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ - 01March 2021

برگزاری اختتامیه جشنواره های «حبیب» و «فرزندان روح الله» در اردبیل

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، مراسم اختتامیه دومین دوره هنرواره «حبیب»، یادنام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بخش های شعر و داستان کوتاه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره خاطره نویسی «فرزندان روح الله» امروز در موزه دفاع مقدس استان اردبیل برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان، به آثار رسیده در بخش‌های مختلف هنرواره حبیب و جشنواره فرزندان روح الله اشاره کرد و هنر انقلابی و متعهد را بهترین روش برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

در ادامه چند تن از شاعران و داستان و خاطره‌نویسان به خواندن آثار خود پرداختند و بیانیه هیئت داوران در بخش‌های مختلف هنرواره حبیب و جشنواره فرزندان روح الله برای حاظران قرائت شد.

سپس‌ «مسعود امامی یگانه» فرماندار اردبیل ضمن ارج نهادن به تلاش های دستگاه های فرهنگی مرتبط با ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: دوران طلایی و پر‌غرور دفاع مقدس، ویژگی های منحصر به فردی دارد که در تاریخ کشور برجسته است و شرکت اقشار مختلف و حضور پر رنگ آنها در صحنه های مختلف جهاد، یکی از آن ویژگی هاست.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، هنرمندان در عرصه های مختلف شعر، مدیحه سرایی، خطاطی و نقاشی و موزیک و فیلم و موسیقی و نقاشی و کاریکاتور حضور فعال داشتند و هنرمندان کنونی نیز باید با به صورت گسترده راه آنان را ادامه دهند.

فرماندار اردبیل تأکید کرد: بسیجیان و رزمندگان ایرانی اسلامی با جهاد فی سبیل الله خود، پیام آزادگی و عزت و را به جهانیان مخابره کردند.

امامی‌یگانه بیان داشت: در مسئله بحران کرونا، این فرهنگ بسیجی و ایثار میراث دفاع مقدس بود که کارساز شد و به خوبی بحران کرونا را مدیریت کرد و نام و یاد شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» همه اقشار را خالصانه به صحنه آورد.

وی از اشاعه  و نشر ارزش های دفاع مقدس به عنوان وظیفه همگانی یاد کرد و حفظ  این میراث عظیم را برای حیات و ادامه راه پر افتخار انقلاب لازم شمرد.

بر اساس رای هیات داوران، از صاحبان آثار برگزیده  بخش شعر دفاع مقدس هنرواره حبیب «سعید اقبالی» از اردبیل، «علی سعاد تخانی» از شهرستان نیر، «الیاس شیرعلی زاده» از خلخال، «صابر قره داغلو» از اردبیل و «محمد منافی» از خلخال با اهداء لوح و هدیه تقدیر شدند.

بر اساس رای هیات داوران بخش داستان کوتاه دفاع مقدس هنرواره «حبیب» از «لیلا خلیفه سقا» از اردبیل، «خدیجه سلمانی» از اردبیل، «فاطمه عزتی» از خلخال، «توران قربانی صادق» از اردبیل و «محمد مهدی عیوضی» از اردبیل مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش جشنواره خاطره نویسی فرزندان روح الله نیز «پرستو محمدی»، «حافظ علی دلجو» و «مهدی توحیدی» به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار  گرفته و تجلیل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها