معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح:

اخراج آمریکا از منطقه مهم‌ترین اقدام برای بازگشت امنیت و ثبات به منطقه است

سردار عبداللهی در دیدار با هیأت بلندپایه نظامی عراق ضمن قدردانی از مصوبه مجلس این کشور، اخراج آمریکا را به‌عنوان مهم‌ترین اقدام برای بازگشت امنیت و ثبات به منطقه مورد تأکید قرار داد.
کد خبر: ۴۴۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ - 01March 2021

اخراج آمریکا از منطقه مهم‌ترین اقدام برای بازگشت امنیت و ثبات استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «علی عبداللهی» معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با مشاور عالی وزیر کشور عراق و هیأت بلندپایه نظامی همراه، که امروز (دوشنبه) در ستاد کل نیروهای مسلح انجام شد، با اشاره به اهمیت مقابله با تروریسم در منطقه، اظهار داشت: ترور دو قهرمان ملی ایران و عراق شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به‌عنوان جنایتی غیرقابل گذشت است که توسط رژیم آمریکا صورت گرفت.

وی در ادامه ضمن قدردانی از مصوبه مجلس عراق، اخراج آمریکا را به‌عنوان مهم‌ترین اقدام برای بازگشت امنیت و ثبات به منطقه مورد تأکید قرار داد.

 معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پلیس و مرزبانی عراق در توسعه و تأمین امنیت در سرتاسر مرز‌های آن کشور تأکید کرد.

وی همچنین مشارکت در مورد ارتقای ظرفیت‌های پلیسی و مرزبانی عراق برای مقابله با بقایای گروه‌های تروریستی، جلوگیری از فعالیت باند‌های مواد مخدر و قاچاق انسان و امور غیرقانونی از مرز‌های مشترک به نفع امنیت و ثبات همه کشور‌های منطقه را مورد تأکید قرار داد.

در بخشی از این نشست، مشاور عالی وزیر کشور عراق از کمک‌های بی‌شائبه جمهوری اسلامی ایران طی سالیان گذشته در مبارزه با تروریسم و داعش قدردانی کرد و این همکاری‌ها را مبنای ارزشمندی برای تحکیم روابط دوستانه و برادرانه بین دو کشور در آینده بلندمدت برآورد کرد.

در این نشست از مراسم اربعین به‌عنوان نماد ارزشمند و پیوند‌های عمیق تاریخی فرهنگی و سیاسی طرفین یاد و بر همکاری بیشتر در اجرای هرچه بهتر این مراسم عظیم و تصویب و تسهیل رفت و آمد زوار ایرانی و عراقی بین ۲ کشور تأکید شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها