سردار کارگر در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی خراسان رضوی:

موزه دفاع مقدس «خراسان رضوی» پروژه ملی است/ حاج قاسم با استفاده از تجارب «دفاع مقدس» در جبهه مقاومت موفق شد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گفت: نهضت مقاومت تولد یافته دفاع مقدس است و شهید حاج قاسم سلیمانی با استفاده از تجارب دفاع مقدس توانست در جبهه مقاومت موفق شود.
کد خبر: ۴۴۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ - 01March 2021

موزه دفاع مقدس «خراسان رضوی» پروژه ملی است/ حاج قاسم با استفاده از تجارب «دفاع مقدس» در جبهه مقاومت موفق شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح مستقر در استان خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار کارگر در این دیدار با بازخوانی تاریخ ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و استثمار کشورمان توسط استعمارگران اظهار داشت: هویت نظام اسلامی و ایران با هویت دفاع مقدس گره‌ خورده است و دفاع مقدس به‌عنوان برگ زرینی در تاریخ ایران می‌درخشد.

وی به نقش بی‌بدیل امام خمینی (ره) در فرماندهی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در شرایطی که کشورمان توسط ارتش بعث عراق بمباران می‌شد، امام (ره) به‌عنوان فرمانده کل قوا علی‌رغم تأکیداتی که صورت می‌گرفت، از ابتدای جنگ تا پایان آن حاضر نشدند به پناهگاه بروند که این رخداد بزرگی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: ارزیابی و پیش‌بینی‌های اولیه دشمن بعثی در حمله به ایران اسلامی صحیح نبود؛ یعنی از نقش بی‌بدیل ولایت‌ فقیه و حضور ملت غیور کشورمان غفلت کرده بود.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هر زمان ما ضعیف شدیم دشمن به ما حمله کرد. در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، به دلیل تغییرات ساختاری قدرت دفاعی کشور از انسجام لازم برخوردار نبود. ارتش در حال تغییر و تحول بود، سپاه تازه تأسیس‌ شده بود و زمان کوتاهی از شکل‌گیری بسیج می‌گذشت و مهم‌تر اینکه اقدامات دولت نیز براساس راهبردهای انقلاب اسلامی ایران صورت نمی‌گرفت.

سردار کارگر در بخش دیگری از سخنانش نقش مردم را در پیروزی جنگ تحمیلی تعیین‌ کننده دانست و خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه در حوزه تبیین و معرفی دفاع مقدس تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، اما آن‌گونه که شایسته است به نقش مردم در خلق این حماسه عظیم پرداخته نشده است؛ چرا که حضور گسترده مردم باعث پیروزی دفاع مقدس ‌شد، بعد از دفاع مقدس نیز حضور مردم باعث ناکامی دشمنان در فتنه‌هایی همچون فتنه ۷۸ و ۸۸ شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه مادامی‌ که مردم حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند این نظام موفق خواهد بود، بیان داشت: امام خمینی (ره) مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را در رأی و حضور مردم می‌دانستند و این مسئله حائز اهمیت است. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره نقش مردم را در صحنه‌های مختلف انقلاب مورد تأکید قرار می‌دهند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه با دفاع مقدس، انقلاب اسلامی تثبیت شد، افزود: اگر همه مسئولان کشور، اصناف و اقشار مختلف مردم و نیروهای مسلح، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را برای خود یک اولویت بدانند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکنند، فقط می‌توانند گوشه‌ای از حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان را به جامعه ارائه کنند.

سردار کارگر در ادامه با بیان اینکه تلاش استکبار در مقابله با انقلاب اسلامی برای جلوگیری از پیشرفت‌های علمی و دفاعی است، بیان داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم تهدیدها و تحریم‌هایی که وجود داشته اما کارهای زیادی صورت گرفته است. همه تحولاتی که طی  ۴۲ سال حیات انقلاب اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اتفاق افتاده مرهون دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هیچ تفاوتی بین سازمان‌های نیروهای مسلح وجود ندارد؛ ارتش، سپاه، ناجا و بسیج متعلق به ملت است و تلاش ما باید این باشد که دل‌هایمان را به هم نزدیک‌تر کنیم و بر دشمن متمرکز شویم و هدف اصلی که دنبال می‌کنیم نابودی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اگر آن‌گونه که شایسته است به نقش ارتش، سپاه، ناجا، بسیج پرداخته نشود، این عدم توجه، صرفاً تحریف نیست، بلکه خیانت بزرگی در حق نیروهای مسلح محسوب می‌شود.

وی دفاع مقدس را الگویی برای شکل‌گیری نهضت‌های اسلامی علیه استکبار دانست و گفت: نهضت مقاومت مولود دفاع مقدس است و شهید حاج قاسم سلیمانی با استفاده از تجارب دفاع مقدس توانست در جبهه مقاومت موفق شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز داشت: همه ما که دفاع مقدس را درک کردیم نسبت به نشر ارزش‌های این حماسه ماندگار تکلیف داریم و باید با ایثار و ازخودگذشتگی تاریخ دفاع مقدس را ثبت کنیم و معارف و مبانی آنرا به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

سردار کارگر یادآور شد: ما نمی‌توانیم دفاع مقدس را روایت کنیم، مگر اینکه مثل شهدا، جانبازان و رزمندگان که در دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند، عمل کنیم. لازمه تحقق این مهم خلوص نیت است. اگر تقوای الهی داشته باشیم در مسیر نشر ارزش‌های دفاع مقدس موفق خواهیم بود و حقیقتا شهید سلیمانی مؤید این ادعا است.

وی در ادامه ضمن تشکر از حمایت‌ و پشتیبانی نیروهای مسلح مستقر در استان خراسان رضوی در راستای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که در این استان احداث‌ شده، ملی است و صرفاً نباید به آن نگاه استانی داشت. با توجه به اینکه سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر بارگاه منور رضوی در مشهدالرضا حضور پیدا می‌کنند، اگر یک‌پنجم این تعداد در سیر تشرف از این مرکز فرهنگی بازدید، کنند ارزشمند خواهد بود و باعث انتقال فرهنگ دفاع مقدس خواهد شد.

سردار کارگر در پایان توجه به فضاسازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس را در جذب مخاطب ضروری دانست و گفت: اگرچه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس متولی احداث مرکز فرهنگی در استان‌ها است، اما تحقق این مهم، همت همه دستگاه‌ها و سازمان‎های لشکری و کشوری را می‌طلبد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها