لباس رزم سردار شهید «جواد دل آذر» به موزه دفاع مقدس قم اهدا شد + تصاویر

لباس رزم سردار شهید «محمد جواد دل آذر» فرمانده عملیات لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم اهدا شد.
کد خبر: ۴۴۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ - 01March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، با حضور در منزل خواهر سردار شهید محمد جواد دل آذر، یاد و خاطره این سردار رشید لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) را گرامی داشت.

در این دیدار، لباس رزم و غواصی و بخشی از مسایل همراه شهید دل آذر جهت نگهداری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم، به این موزه اهدا شد.

حجت الاسلام لقمانپور با اشاره به اینکه بخشی از سناریوی محتوایی موزه قم به سرداران، امیران و فرماندهان شهید نیرو‌های مسلح استان اختصاص دارد، از اقدام تحسین برانگیز خانواده معظم شهید دل آذر در اهداء متعلقات رزم شهید به موزه تقدیر کرد.

چندی پیش نیز لباس رزم سردار شهید اسماعیل صادقی رییس ستاد لشکر ۱۷ از سوی خانواده معظم این شهید عزیز به موزه دفاع مقدس قم اهدا شد.

سردار شهید محمدجواد دل آذر در سال ۱۳۵۹ وارد سپاه شد و با شروع جنگ تحمیلی در عملیات‌های محرم، رمضان، خیبر، والفجر ۴ و بدر شرکت کرد؛ وی فرماندهی عملیات لشکر ۱۷ امام علی ابن ابی‌طالب (ع) را بر عهده داشت که در عملیات والفجر هشت در سیزدهم اسفند سال ۱۳۶۴ به شهادت رسید.

کتاب «شیر دارخوین» روایتی از زندگی این سردار شهید است که به قلم «فاطمه دولتی» و توسط انتشارات «سامیر» نگاشته شده‌است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها