نگاهی گذرا بر زندگینامه شهید «شیرزاد نظری ذلانی»

شهید «شیرزاد نظری ذلانی» در سال ۱۳۳۲ در روستای سراب ایوان دیده به جهان گشود. پس از پیروزی انقلاب و بدلیل علاقه وافری که به سپاه داشت به آن نهاد پیوست.
کد خبر: ۴۴۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳ - 01March 2021

به گزارش  دفاع‌پرس‌ از ایلام، شهید «شیرزاد نظری ذلانی» در سال ۱۳۳۲ در روستای سراب ایوان از خانواده کشاورز و متدین دیده به جهان گشود و از طریق کشاورزی و کار بر روی زمین به خانواده اش کمک می‌کرد.

پس از پیروزی انقلاب و بدلیل علاقه وافری که به سپاه داشت به آن نهاد پیوست و مدت چهار سال در قسمت اطلاعات عملیات مشغول خدمت به رزمندگان بود.

این شهید فداکار در جبهه‌های حق علیه باطل، بار‌ها در عملیات‌های مختلفی از جمله سومار، قصر شیرین، کردستان، مناطق جنوبی و والفجر ۳ که منجر به مجروحیت ایشان از ناحیه فک و بینی شد شرکت داشت، تا اینکه بعد از سال‌ها انتظار شهادت در عملیات والفجر ۱۰ در منطقه شاخ شمیران کردستان به دیدار معبود شتافت.

همسر شهید «شیرزاد نظری ذلابی» نقل کرده است این شهید والا مقام نقل کرده است: در سال ۱۳۵۳ به سبب نسبت فامیلی که باهم داشتیم ازدواج کردیم که حاصل ان ۶ فرزند بود. شهید به سبب علاقه‌ای که به نظام و انقلاب داشت از همان ابتدای شروع جنگ داوطلبانه عازم صحنه نبرد شد و به سبب شغلی که در منطقه داشت کمتر به مرخصی می‌آمد و گاهی اوقاتی تا پنج ماه نمی‌توانست به دیدار خانواده بیاید.

یادم هست بعد از گذشت چند ماه به مرخصی آمد قرار شد مدت طولانی بماند، اما با گذشت چندروز به علت حساس بودن وظیفه اش به منطقه بازگشت. ما نبودش را بخوبی احساس می‌کردیم و با وجود سختی که داشت، اما ته دلم رضایتی وجود داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها