معرفی کتاب؛

«تپه سوم»

کتاب «تپه سوم» حاوی ۱۰ داستان کوتاه در مورد دفاع مقدس است که به قلم «بهروز خیریه» به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۴۴۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۵ - 26March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، کتاب تپه سوم اثر «بهروز خیریه» با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان و توسط انتشارات صریر به چاپ رسیده است.

«بهروز خیریه» از نویسندگان با سابقه کردستانی است که تا کنون ۱۲ عنوان کتاب مختلف از او به چاپ رسیده است.

«تپه سوم» حاوی ۱۰ داستان کوتاه در مورد دفاع مقدس است، نویسنده که خود در سال‌های ۱۳۵۹ و ۱۳۶۰ در میان رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی خدمت سربازی را می گذرانده اطلاعات خوبی از مناطق عملیاتی غرب کشور به خصوص جبهه های سرپل ذهاب و گیلان غرب دارد، لذا داستانهای او بر اساس واقعیت جنگ و به صورت رئال است.

خواندن داستان‌ها خاطرات بسیاری را در ذهن کسانی زنده خواهد کرد که در زمان دفاع مقدس به نوعی با جنگ در گیر بوده‎اند و برای آنان که جنگ را ندیده ‏اند، تصویری ساده از رشادتها و ایثارگری‌های رزمندگان و مردم شجاع ایران را به نمایش می‌گذارد.

در بخشی این کتاب آمده است:

استوار امیری در حالی که کوره راه کوهستانی را طی می‎کرد از لابه لای درختان بلوط به طلوع آفتاب نگاه می‎کرد و در فکر این بود که چه خواهد شد؟ امیری از اهالی همان منطقه و خانه‎اش در شهر اسلام آباد بود. با وجود بمبارانهای دشمن، مردم شهر را رها نکرده بودند و در خانه‎های خود زندگی می‎کردند. امیری با خود فکر می‎کرد: «کجا بروند؟ جایی را ندارند؛ تازه شهر را هم ترک کنند روحیه‎ی رزمنده‎ها خراب می‎شود و دور نیست که عراقی‎ها آنجا را هم اشغال کنند.»

با خود به عاقبت این جنگ فکر می‎کرد. چه خواهد شد؟ این را هم با خودش حل کرده بود که مردم ایران ناچارند مقاومت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها