آمریکا ۲۵ داعشی را از عراق به سوریه منتقل کرد

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که نیرو‌های آمریکا به منظور مسلح‌سازی و استفاده از تروریست‌های داعشی در سوریه، ۲۵ عنصر از این تروریست‌ها را از خاک عراق به سوریه منتقل کرده‌اند.
کد خبر: ۴۴۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ - 02March 2021

آمریکا ۲۵ داعشی را از عراق به سوریه منتقل کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد که نیرو‌های آمریکا ۲۵ تروریست داعشی را به منظور استفاده در طرح‌هایشان و همچنین طولانی‌تر کردن مدت زمان جنگ، از خاک عراق به استان دیرالزور واقع در شمال شرق سوریه منتقل کرده‌اند.

منابع محلی در این خصوص به خبرنگار سانا در استان الحسکه گزارش دادند که ۲۵ تروریست داعشی در تاریخ ۲۸ ماه گذشته میلادی با حمایت نیرو‌های آمریکا وارد روستای «السحل» از توابع ناحیه «مرکدا» در جنوب استان الحسکه شدند که روز گذشته، این تروریست‌ها با دو خودروی ضدگلوله آمریکایی به پایگاه کمپ «البلغار» در شرق شهر «الشدادی» در جنوب استان الحسکه پس از آن، به پایگاه آمریکا در شهر الشدادی و از آنجا به استان دیرالزور منتقل شدند.

این منابع با اشاره به اینکه یکی از این تروریست‌ها «خلیل فاطر حسون» ملقب به «ابی حذیفه» متولد بغداد بوده است، خبر دادند که نیرو‌های آمریکا قصد دارند به منظور پذیرش و گردآوری تروریست‌هایی که از عراق به خاک سوریه منتقل می‌شوند، چند نقطه به شکل اردوگاه‌های کوچک احداث کنند تا اینگونه با مجهز کردن این افراد به تسلیحات از آن‌ها برای انجام عملیات علیه ارتش سوریه، مجتمع‌های مسکونی و بویژه جاده‌های در امتداد بیابان سوریه استفاده کنند.

نیرو‌های آمریکا در آن دسته مناطقی که در سوریه،  آن را تحت اشغال خود دارند بویژه در منطقه «التنف» واقع در مرز میان سوریه و عراق، بر آموزش برخی گروه‌های تروریستی نظارت دارند که از جمله این گروه‌ها می‌توان به گروه موسوم به «جیش مغاویر الثوره» و «اسود الشرقیه» اشاره کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، نیرو‌های آمریکا با فراهم خدمات اطلاعاتی و تسلیحات برای برخی گرو‌ها‌ی تروریستی داعشی سعی دارند برای ادامه تجاوز‌های خود در سوریه اینگونه داعش را وارد سوریه کنند و نقشه‌های خود را به واسطه آن‌ها در خاک این کشور اجرایی کنند.

انتهای پیام/   141

نظر شما
پربیننده ها