مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

استان خراسان شمالی نقش بسیار ارزنده‌ای در دفاع مقدس داشته است

سرتیپ دوم ستاد «محمد نجاتی» گفت: استان خراسان شمالی نقش بسیار ارزنده‌ای را در دفاع مقدس داشته است.
کد خبر: ۴۴۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹ - 02March 2021

استان خراسان شمالی نقش بسیار ارزنده ای در دفاع مقدس داشته استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سرتیپ دوم ستاد «محمد نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در مراسم آئین افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان شمالی بابیان اینکه استان خراسان شمالی نقش بسیار ارزنده‌ای را در دفاع مقدس داشته است، اظهار داشت: در این راستا استان خراسان شمالی سه هزار شهید، هفت هزار و ۲۴۷ جانباز، ۳۹۵ آزاده و هشت شهید مدافع حرم را در راه حفظ وطن تقدیم کرده است ومستحق آنست تا از یک مکان ارزشی و فرهنگی در حوزه ایثارگری و با امکانات عالی برخوردار باشد.

نجاتی افزود: خدمات رسانی به جامعه ایثارگری در استان و ایجاد امکانات فرهنگی درخور شان و منزلت مردمی غیرتمند و متدین که با تمام وجود دین خود را به میهن اسلامی در حوزه دفاع ادا نموده اند خواسته‌ای منطقی و قابل توجه است.

این مسئول عنوان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان شمالی به همین منظور در سال ۱۳۹۴ پس از رایزنی‌های فراوان به مساحت تقریبی ۱۲ هکتار به این امر اختصاص داده شده است.

وی گفت: طراحی ابنیه مرکز فرهنگی شامل پنج بلوک به مساحت شش هزار و ۲۳۶ متر که شامل ساختمان بلوک A به مساحت ۵۳۵ متر با کاربری کتابخانه، سالن مطالعه آقایان و سالن مطالعه بانوان، ساختمان بلوک B به مساحت ۹۰۰ متر با کاربری اسناد و مدیریت‌ها و سایت و سالن جلسات، ساختمان بلوک C به مساحت ۹۱۲ متر با کاربری گالری‌های دائم و موقت، ساختمان بلوک D به مساحت یک هزار و ۸۸۴ متر با کاربری مدیریت، کارگاه مرمت و فروشگاه محصولات فرهنگی، ساختمان بلوک E به مساحت دو هزار و  ۵ متر با کاربری آمفی تئاتر، اطاق برق و مانیتورینگ، موتورخانه و انبار‌ها است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی بیانکرد: احداث ساختمان مرکز فرهنگی به دلیل عدم تامین اعتبار لازم با تاخیر مواجه شد که پس از تامین بخشی از اعتبارات و انعقاد تفاهم نامه بین استانداری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تاریخ ۲۸ بهمن سال ۹۶ اولین پیمان برای شروع کار با پیمانکار به مبلغ ۴۴ میلیارد ریال بسته شده و عملیات احداث اسکلت کل ابنیه آغاز شد.

نجاتی ادامه داد: عملیات احداث اسکلت شامل خاکبرداری و اجرای فوندانسیون برای تمام ابنیه در سال ۹۷ انجام شد، ولی با توجه به اعتبارات موجود در سال ۹۸ اجرای اسکلت فقط به ساختمان بلوک B ختم شد.

این مسئول با بیان اینکه: در تفاهم نامه با توجه به اعتبار برآورد شده سهم استان ۶۰ درصد و سهم بنیاد ۴۰ درصد تعیین شده است، ادامه داد: تاکنون از محل اعتبارات استانی دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات ملی بنیاد حفظ آثارمبلغ سه میلیارد و یکصد میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی درپایان سخنانش از مسئولین کشوری و استانی از جمله استاندار خراسان شمالی که در تسریع روند تکمیل ساخت مرکزفرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان شمالی همکاری داشتند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار