معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

اجرای تئاتر «سرباز سردار» در مازندران

«روح‌الله ایرانمهر» از اجرای تئاتر «سرباز سردار» در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶ - 02March 2021

«روح الله ایرانمهر» معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری از اجرای تئاتر «سرباز سردار» در ساری خبر داد و اظهار داشت: این نمایش به نویسندگی «مرتضی شاه‌کرم» و کارگردانی «امین پورمند» و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تهیه و تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه «امین پورمند» و «محمد عقیلی» بازیگران این تئاتر هستند، افزود: نمایش «سرباز سردار» به عنوان منتخب حضور در جشنواره بین المللی مویوان چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۳ و ۱۴ اسفند مقابل درب مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به اجرا در می‌آید.

اجرای تئاتر «سرباز سردار» در مازندران

به گزارش دفاع‌پرس، نمایش «سرباز سردار»، سه روایت مستند از شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید حسین یوسف الهی و شهید عماد مغنیه است. در روایت اول ما به رشادت سردار و شهادت حسین یوسف الهی در هشت سال دفاع مقدس که سردار سلیمانی وصیت می‌کنند در کنار شهید یوسف‌الهی دفن شوند در این قصه روایت می‌شود.

در روایت دوم نمایش «سرباز سردار» به جنگ پیشمرگان کرد در اقلیم عراق با پرداخته می‌شود که آقای بارزانی با سردار سلیمانی تماس می‌گیرند که اربیل در حال سقوط است که سردار سلیمانی به همراه ۵۰ نفر از تکاوران نیروی قدس سپاه وارد منطقه می‌شوند و به محض ورود آن‌ها داعش ۲۰ کیلومتر از منطقه عقب‌نشینی می‌کند و اربیل نجات پیدا می‎کند.

روایت سوم نمایش «سرباز سردار» درباره دوست، رفیق و به‌نوعی برادر حاج قاسم یعنی شهید عماد مغنیه است. سردار از او یاد می‌کند که بعد از رحلت امام خمینی (ره) شهادت ایشان از مهمترین وقایع تاریخ مقاومت منطقه بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار