رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد؛

تدوین نظام جامع آموزش پدافند غیرعامل/ نیازمند اشراف علمی برای مقابله با تهدیدات نوین هستیم

سردار جلالی گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور در استراتژی‌های خود در دوره جدید تلاش دارد تا رویکردهای آموزشی و پژوهشی را هدفمندتر از گذشته در دستور کار قرار دهد.
کد خبر: ۴۴۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ - 02March 2021

تدوین نظام جامع آموزش پدافند غیرعامل/ نیازمند اشراف علمی برای مقابله با تهدیدات نوین هستیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، امروز (سه‌شنبه) در مراسم معارفه سرپرست جدید معاونت امور آموزش و پژوهش این سازمان، با اشاره به اینکه در موضوع پدافند غیرعامل، دانش و فناوری یک اصل بنیادی است، اظهار داشت: اساساً تهدیدات، متناسب با توسعه فناوری تغییر شکل می‌دهند و از همین رو ایجاد آمادگی در برابر تهدیدات، منوط به درک علمی و فناورانه از تهدیدات نوین است.

تدوین نظام جامع آموزش پدافند غیرعامل 
وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور در استراتژی‌های خود در دوره جدید تلاش دارد تا رویکردهای آموزشی و پژوهشی را هدفمندتر از گذشته در دستور کار قرار دهد، گفت: ما در تلاشیم تا در نظام جامع آموزش پدافند غیرعامل، موضوعات مرتبط با آموزش عمومی و توسعه رشته‌های پدافند غیرعامل را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل همچنین با اشاره به مسئله پژوهش، گفت: دانشگاه‌های ما باید بتوانند در پنج حوزه «پدیدارشناسی»، «فرصت‌شناسی»، «شناسایی آسیب‌پذیری‌ها»، «شناسایی تهدیدات»، «الگوی مقابله‌ای و پدافند غیرعامل» به افزایش توان بازدارندگی کشور در سطوح مختلف کمک کنند.

نیازمند اشراف علمی برای مقابله با تهدیدات نوین هستیم 
سردار جلالی با اشاره به برخی خلاء‌ها در زمینه اشراف بر فناوری‌های نوین در کشور، گفت: در حال حاضر برخی رشته‌ها مبتنی بر فناوری همگرا باعث ظهور برخی تهدیدات شده‌اند؛ این در حالیست که ما در فضای دانشگاهی کشور با یک فاصله چندین ساله در زمینه شناخت دانش در حوزه‌های مذکور رو‌به‌رو هستیم. این کار به ویژه در مورد رشته‌های پدافند غیرعامل که جزو علوم میان رشته‌ای هستند، سخت‌تر می‌شود.

در پایان این مراسم، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور «رضا کلهر» را به‌عنوان سرپرست معاونت امور آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور منصوب و از زحمات و خدمات سردار «محمدرضا کائینی» (معاون طرح و برنامه سازمان) در مدت تصدی سرپرستی این معاونت، تقدیر کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها