ائتلاف سعودی مدعی رهگیری پهپاد‌های یمن شد

ائتلاف عربستان سعودی مدعی شد که یک فروند پهپاد یمن را در آسمان این کشور رهگیری و منهدم کرده است.
کد خبر: ۴۴۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲ - 02March 2021

ائتلاف سعودی مدعی رهگیری پهپاد‌های یمن شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ائتلاف متجاور به یمن به رهبری عربستان سعودی مدعی شد که حمله پهپادی ارتش یمن را ناکام گذاشته است.

ترکی المالکی، سخنگوی این ائتلاف سه‌شنبه شب مدعی شد که پدافند عربستان سعودی یک فروند پهپاد تهاجمی انصارالله را که به سمت جنوب این کشور ارسال شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

این مقام نظامی سعودی بار دیگر جنبش انصارالله یمن را به هدف قرار دادن عامدانه غیرنظامیان متهم کرد و گفت که این اقدام آن‌ها مصداق جنایت جنگی است.

وی گفت: «ما مطابق قوانین بشردوستانه، اقدامات لازم را برای حفاظت از شهروندان غیرنظامی در برابر حملات [انصارالله]حوثی اتخاذ می‌کنیم».

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در دولت نجات ملی که انصارالله نیز بخشی از آن است، این حمله را تأیید کرد و در حساب توییتری خود نوشت که در این حمله آشیانه جنگنده‌های سعودی در فرودگاه بین‌المللی «ابها» با پهپاد «قاصف ۲ کی» با دقت هدف قرار گرفته شده است.

ارتش دولت نجات ملی یمن شنبه این هفته اعلام کرد که به تلافی حملات سعودی و محاصره شش ساله یمن، اهدافی نظامی را در شهر‌های ریاض (پایتخت) و جیزان (جازان) و خمیس مشیط (جنوب غرب عربستان) هدف قرار داده است.

ائتلاف سعودی مدعی شده بود که این حمله را که با یک موشک بالستیک (سهم ریاض) و ۱۵ فروند پهپاد تهاجمی (سهم خمیس مشیط و جیزان) را رهگیری و دفع کرده است. با این حال تصاویر به نمایش گذاشته شده از این شهر‌ها برخلاف این ادعا بود.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها