بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌ غربی به مناسبت سالگرد عملیات کربلای 7؛

دفاع مقدس نمادی از شکوه و قدرت رزمندگان است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌ها دفاع مقدس آذربایجان‌ غربی به مناسبت سالگرد عملیات غرورآفرین کربلای 7 بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۴۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ - 03March 2021

دفاع مقدس نمادی از شکوه و قدرت رزمندگان است

به‌ گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس آذربایجان‌ غربی به مناسبت سالگرد عملیات غرورآفرین کربلای 7 در 13 اسفند سال 1365 بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

انا فتحنا لک فتحا مبینا

دوران پرافتخار دفاع مقدس نمادی از شکوه و قدرت و اراده مردان با ایمانی است که با انگیزه الهی شجاعانه جان در طبق اخلاص گذاشته و از مرزهای دین و میهن دفاع نمودند که امنیت، استقلال، اقتدار و تمامیت ارضی  و پیشرفت های امروز و آینده کشور ایران اسلامی مدیون پایمردی و فداکاری و از جان گذشتگی این عزیزان در آن دوران حماسه و ایثار می‌باشد.

اکنون پس از گذشت سال‌ها از آن دوران پر تلاطم به برکت خون پاک شهدا و زحمات و جانفشانی رزمندگان، آزادگان، پیشکسوتان و صبوری خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان عزیز نظام مقدس اسلامی به درخت تنومندی مبدل شده و ترس و وحشت به جان دشمنان، بدخواهان و ستمگران انداخته و تجدید خاطرات آن حماسه و ایثار موجب دلهره بیشتر برای استکبار جهانی گردیده است.

از جمله آن حماس‌های به یاد ماندنی عملیات کربلای 7 یکی از مهمترین عملیات‌های برون مرزی در استان آذربایجان غربی می‌باشد که در تاریخ 13/12/ 1365 در منطقه كوهستانی و با ارتفاع چندين متر پوشیده از برف، با هجوم بی امان رزمندگان دلاور لشکر 64 پیاده ارومیه (ارتش) با رمز مبارک «یا مولای متقیان» در عمق خاک عراق واقع در منطقه حاج عمران با هدف آزادسازی ارتفاعات مهم منطقه، انهدام ماشین جنگی دشمن، تسلط بر منطقه حاج عمران و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه نبرد در منطقه آغاز شد.

رزمندگان اسلام پس از حدود 5 روز نبرد سنگين و در مواردی تن به تن موفق شدند اهداف از پيش تعيين شده را تصرف، تمامی پاتكهای دشمن را سركوب و مواضع خود را بر روی اهداف تصرف شده تثبيت نموده و حدود 3 هزار نفر از نيروهای دشمن را كشته و زخمی و 272 نفر از آنان نيز به اسارت رزمندگان در آورند.

این عملیات بقدری مهم و راهبردی بود که حضرت امام خمینی (ره) ضمن مکالمه تلفنی مستقیم با فرمانده عملیات امیر سرتیپ عضنفر آذرفر با صدور پیامی خطاب به رزمندگان می‌فرمایند: «شما با این عملتان قلب مرا خشنود ساخته‌اید».

لذا در ایام چهلمین سالگرد دفاع مقدس ضمن ادب و احترام به محضر خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان، پیشکسوتان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس به ویژه شهدای گلگون کفن این عملیات غرورآفرین در مرزهای استان آذربایجان غربی از درگاه خداوند متعال توفیق ادامه راه شهدا و خدمت صادقانه و بی‌منت به نظام مقدس اسلامی را که خون بهای همه شهیدان انقلاب و دفاع مقدس می‌باشد خواستاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها