وصیت‌نامه طلبه شهید «عزیز بیگلر محمدی»:

با عالمانی نشست و برخواست کنید که به شریعت اسلام عمل می‌کنند

طلبه شهید «عزیز بیگلر محمدی» در وصیت‌نامه خود نوشته است: با روحانيون و عالمان متعهد و عمل كننده به احكام الهي و شريعت اسلامي نشست و برخاست كنيد، خصوصاً در مسجد و جماعت و هيأت‌ها شركت كنيد تا راه حق را از ناحق تشخيص بدهيد.
کد خبر: ۴۴۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ - 03March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، طلبه شهید «عزیز بیگلر محمدی» در سال 1344 در تبریز چشم به جهان گشود. وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از حضور در چندین عملیات، سرانجام در تاریخ 28 دی‌ماه 1366 در ماووت عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیت‌نامه شهید:

با درود بر آقا و منجي مستضعفان، صاحب الزمان -روحي و ارواح العالمين له الفدا- حجه الاعظم و بر نايب بر حقش امام امت رهبر كبير انقلاب اسلامي و امت شهيد پرور قهرمان و سرافراز سرزمين ايران.

اول اينكه جنازه‌ام را در كنار قبر شهدا يعني (وادي رحمت) دفن كنيد و اگر كساني مانع شوند در روز قيامت از آن‌ها شكايت خواهم كرد به علت اين كه نمي‌خواهم جسم و روحم از شهدا جدا بشود تا باشد كه خداي متعال رحمي و عنايتي فرمايد كه در دنيا (عالم برزخ) و در آخرت عذاب‌مان نفرمايد تا بلكه روح پاک آن‌ها باعث شود ما از آتش جهنم نجات يابيم و بالاخره با آنها محشور شويم تا اهل بيت-عليهم السلام- ما را شفاعت كنند.

دوم اينكه از شما عاجزانه تقاضامندم در مجلسي كه برايم گرفته مي‌شود چه زنانه و چه مردانه صد در صد از مصائب اهل بيت خصوصا امام حسين و حضرت زهرا عليهم السلام خوانده شود، بالاخره نوحه‌خوان‌هايي در مجلس خواهند بود تا اينكه آنچه گريه كرده مي‌شود براي مصائب آنها بشود.

ما كه چيزي نيستيم بالاخره ما هر چه داريم از اهل بيت (ع) داريم و همچنين انقلاب اسلامي‌مان که تا حال به پاي خود ايستاده و استوار است با توجه خاص و عنايت آن‌ها است و الا ما فاني هستيم و بس. ان‌شاءالله آنچه كه خداوند متعال وعده فرموده، مستضعفين جهان را وارث زمين قرار خواهند داد، «و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين»

سوم آنكه هر چه در اول نوشتار بيان كردم انجام دهيد و الا در محشر و روز قيامت مسئولیت.

چهارم اما پدر و مادرم! پس از عرض سلام به شما از زماني كه به دنيا آمده‌ام تا جواني، خيلي اذيت و آزارتان داده‌ام؛ اميدوارم كه از من به خاطر اهل بيت-عليهم السلام- بگذريد و اصلاً آنچه از جواني به بعد تا حال آنچه كه بايد خدمتي مي‌كردم نكردم و در واقع كوتاهي كردم مرا ببخشيد، انسان خطا كار است و من هم يكي از آنها.

پنجم به خواهرانم! پس از عرض سلام، بدانيد خواهران! اسلام از ما چيزي نمي‌خواهد مگر اينكه به واجبات عمل كرده و از محرمات دوري كنيم، خصوصاً نماز و حجاب بر شماست، ‌و اين را بدانيد به قول امام امت: از دامن زن مرد به معراج مي‌رود، و در واقع زن مادر جامعه است، حال وظيفه خود را ببينيد كه چقدر انجام داده‌ايد.

ششم به برادرانم! پس از عرض سلام ببينيد آنچه كه از دستم آمده به شما‌ها گفته شده و عمل كرده شد، گرچه خيلي كوتاهي كردم و آنچه كه حق و وظيفه برادري بوده، انجام نداده‌ام و لكن شما را به آنچه كه معتقديد قسم كه راه اهل بيت-عليهم السلام- را راهرو باشيد، همراه عمل؛ و بكوشيد تا جان و مال داريد، چنانچه پيامبر(ص) فرمود: «اني تارک فيکم الثقلين کتاب الله و عترتي ... » تا زماني كه از اين‌ها جدا نشده‌ايم، همان راه راست و درست است و گمراهي در ما وجود ندارد و الا در ضلالتي افتاده و خواهيم افتاد كه هيچ كس را ياراي نجات نباشد.

هفتم به فاميل‌ها و آشنايان دور و نزديک، پس از عرض سلام، سفارش به اينكه خودتان را در هيچ مسائلي كنار نكشيد و بدانيد كه در اين دنيا هم نباشيد بالاخره در آخرت حساب و كتابي است و اينكه نگوييد ما اسلام را شناخته‌ايم و اهل بيت (ع) و قرآن را شناخته‌ايم، بايد اين شناخت‌مان همراه با عمل باشد، با روحانيون و عالمان متعهد و عمل كننده به احكام الهي و شريعت اسلامي نشست و برخاست كنيد، خصوصاً در مسجد و جماعت و هيأت‌ها شركت كنيد تا راه حق را از ناحق تشخيص بدهيد.

هشتم: آنچه كه به تمامي اهل خانواده و فاميل و آشنايان دور و نزديك مربوط مي باشد؛ اينكه اسلام و قرآن با خون امام حسين و با فداكاري و جانبازي اهل بيت-عليهم السلام- تا حال پايدار ماند و الا اگر كه آن خون پاك معصوم ريخته نمي‌شد و آن فداكاري‌ها نمي‌بود تا حال از اسلام و قرآن خبري نبود. بايد از جان و مال در اين راه كوتاهي نكنيم.

در آخر شما را به عصمت اهل بيت خصوصاً به امام حسين و به حضرت ابوالفضل العباس-عليهم السلام-
و به حضرت زهرا-سلام الله عليها- قسم مي‌دهم كه آنچه از من حقير ديده‌ايد به بزرگواري خودتان درگذريد و حلالم كنيد. از خداوند متعال خواهانيم كه ما را در دنيا و آخرت يك لحظه به خودمان وا نگذارد و دست ما را به سبب اعمال بدمان از دامن اهل بيت كوتاه نفرمايد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار