چهل سالگی سرو/

مروری بر زندگی‌نامه روحانی شهید «میرزا محمد هلال اسماعیل زاده تسوجی»

شهید «میرزا محمد هلال اسماعیل زاده تسوجی» پس از آغاز جنگ تحمیلی رهسپار جبهه‌های نور شد و پس از مدتی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۴۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ - 03March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، روحانی شهید حجت‌الاسلام «میرزا محمدهلال اسماعیل‌زاده تسوجی» در سال 1342 هجری شمسی در شهر تسوج آذربایجان‌شرقی دیده به جهان گشود. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی رهسپار جبهه‌های نور شد و پس از مدتی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

روحانی شهید حجت‌الاسلام «میرزا محمد هلال اسماعیل زاده تسوجی» در سال 1342 هجری شمسی در شهر تسوج آذربایجان‌شرقی دیده به جهان گشود. وی فرزند حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ «مهدی اسماعیل زاده» تسوجی است که همزمان با تحصیل دروس کلاسیک در آموزش و پرورش مشغول فراگیری علوم اسلامی و ادبیات عرب و صرف و نحو حوزوی شد و در مدت کوتاهی مقدمات علوم را در نزد پدر و سایر اساتید فرا گرفت.

وی پس از مدتی به ارومیه منتقل و در مدرسه علمیه محمدیه مشغول شد و سپس برای تکمیل سطوح، راهی شهر تبریز شده و در مدرسه صادقیه مشغول تحصیل شد و پس از مدتی برای کسب مدارج عالیه و تکمیل علوم به شهر مشهد مقدس رفته.

پس از حضور در مشهد مقدس، مدتی مدیریت مدرسه حجتیه را برعهده داشت و دروس فقه و اصول را نیز از اساتید حوزه علمیه مشهد مقدس فرا گرفت.

این روحانی شهید پس از آغاز جنگ تحمیلی با حضور مستمر خود درجبهه‌های عملیاتی درحدود سه سال در تبلیغات اسلامی برای رزمندگان و بیان وظایف دینی و احکام شرعی شرکت کرده و به عنوان مسئول عقیدتی لشکر خراسان در اکثرعملیات‌ها از سال 1360 تا اسفند 1362 از آغاز تا پایان عملیات‌ها حضور داشت تا اینکه در عملیات خیبر در تاریخ 5 اسفندماه 1362 در محلی به نام رُطًه از روستاهای نزدیک به بصره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها