همرزم شهید «عبداله مونسی سردرودی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

عبدالله جذبه زیادی داشت/ با همرزمان‌مان عقد اخوت خوانده بودیم

حاج «امیر تقوی» گفت: شهید «عبداله مونسی سردرودی» پسر مومن و محجوبی بود، به همه کمک می‌کرد و جذبه زیادی داشت.
کد خبر: ۴۴۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ - 03March 2021

حاج «امیر تقوی» همرزم شهید «عبداله مونسی سردرودی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: عبدالله در تبریز متولد شده بود و پسر مومن و محجوبی بود، به همه کمک می‌کرد و جذبه زیادی داشت.

در سال 1365 با دو اتوبوس که که برادران «ایوب علیزاده براهین»، «مهدی حضرت‌پور»، «مهدی پورعبدالهی»، «علی میرزا محمدی» و «رضا حسن‌پور» از هم محله‌ای های خوبم با ما بودند راهی جبهه شدیم.

وی ادامه داد: به پیشنهاد برادری، در اتوبوس عقد اخوت خواندیم و همه برادر شدیم. در بین راه، در شهر درود استان لرستان، برای نماز صبح توقف کردیم. داخل مسجد برادر عبدالله از من سئوال کرد «اهل کجایی؟» دقایقی با هم صحبت کردیم و دوست شدیم.

تقوی با بیان اینکه عبداله جاذبه زیادی داشت، توضیح داد: بیشتر دوستان در عملیات شلمچه آسمانی شدند. پس از عملیات کربلای 5 با خود فکر کردم دیدم بیشتر مسافران اتوبوس به شهادت رسیده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برادر عبدالله در عملیات والفجر 8 زخمی شد و از اینکه دوستانش عروج کرده بودند و او جامانده بود، ناراحت می‌شد.

گفتنی است؛ شهید «عبداله مونسی سردرودی» 21 آذرماه سال 1345 در تبریز متولد شده و 26 دی ماه سال 1365 طی عملیات کربلای 5 به شهادت رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها