باقلانی خبر داد

ثبت آمار راهیان نور در سالنامه آمار کشور/ ارائه آمار راهیان نور به دفتر مقام معظم رهبری

مسئول طرح جامع آمارگیری ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: طرح جامع آمارگیری راهیان نور اجرا شد. جمع‌آوری آمار با ارسال اطلاعات به سایت انجام شده و با همکاری و تایید مرکز آمار ایران در سالنامه آماری کشور ثبت می‌شود.
کد خبر: ۴۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ - 13April 2015

ثبت آمار راهیان نور در سالنامه آمار کشور/ ارائه آمار راهیان نور به دفتر مقام معظم رهبری

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، محمود باقلانی مسئول طرح جامع آمارگیری ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: طرح جامع آمارگیری با هدف جمعآوری اطلاعات آماری مورد نیاز جهت برنامهریزیهای کوتاه مدت و بلندمدت عملیاتی و بهبود روند سیاستگذاری راهیان نور اجرا شد. در مجموع 10 گروه آمارگیر در اجرای این طرح مشارکت کردند. تعداد زائرین به تفکیک جنسیت، مراکز اعزام کننده، استان و شهر محل اعزام، تعداد راویان و مبلغین، تعداد زائرین کودک، نوع وسیله نقلیه، جامعه هدف آماری این طرح بود.

مسئول طرح جامع آمارگیری ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به برنامه ریزیهای صورت گرفته، اهداف اصلی اجرای این طرح را، برنامهریزی دقیق در راستای تخصیص بودجه، تأمین خدمات پشتیبانی، فرهنگی و روایتگری زائرین، شناسایی گروهها و اقشار گوناگون استفاده کننده از خدمات ارائه شده، شناسایی و طبقه بندی اقشار مختلف بازدید کننده از مناطق عملیاتی در ایام راهیان نور و تهیه بازههای زمانی مختلف از بازدیدکنندگان در طول ایام راهیان نور جنوب اعلام کرد.

وی از برگزاری کلاس توجیهی برای آمارگیران خبر داد و اضافه کرد: این افراد در یادمانهای فکه، فتحالمبین، شلمچه، دهلاویه، زید، طلائیه، شرهانی، هویزه، معراج شهدای اهواز و اروند مستقر بودند. جمعآوری آمار با ارسال اطلاعات به سایت انجام شده و با همکاری و تایید مرکز آمار ایران در سالنامه آماری کشور ثبت میشود. یادمانهای مختلف شاهد حضور پرشور زائرین از سراسر کشور بودند که شلمچه پربازدیدترین یادمان در جنوب بوده است.

مسئول طرح جامع آمارگیری ستاد مرکزی راهیان نور کشور در بیان اهداف و ضرورتهای آمارگیری عنوان کرد: توجه به منویات گهربار رهبر معظم انقلاب درباره به کارگیری اطلاعات آماری از دریچه مرکز آمار ایران از مهمترین اهداف ما بود زیرا ایشان فرمودهاند: آمار رسمی باید از طریق دستگاه مسئول که مرکز آمار ایران است اعلام شود.

آمار مستقل از زائران راهیان نور جنوب

وی با تقدیر از مسئولان و نمایندگان مرکز آمار ایران خاطرنشان کرد: تمام مراحل آمارگیری تحت نظارت مرکز آمار ایران انجام شده و در طول سال جلساتی نیز جهت ثبت اطلاعات در سالنامه آماری کشور با این مرکز از سوی ستاد مرکزی راهیان نور برگزار میشود تا نکات و مسائل مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

باقلانی دسترسی به آمار مستقل از حجم زائران راهیان نور جنوب با استفاده از روشهای علمی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در این نوع آمارگیری کل جامعه آماری مورد شمارش قرار میگیرند و زائران با خودروهای شخصی به طور مستقیم آمارگیری میشوند. آماری که از سوی ستاد مرکزی راهیان نور کشور اعلام میشود کاملا معتبر است و آمار ارائه شده از سوی دیگر ارگانها و سازمانها به جز مرکز آمار ایران مورد تایید این ستاد نیست.

مسئول طرح جامع آمارگیری ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه رسیدن به آماری واحد در مورد میزان زائران راهیان نور از دیگر اهداف طرح بوده است، تصریح کرد: این کار سبب میشود از هزینه کردهای اضافی به دلیل نبود آمار موثق جلوگیری شود. علاوه بر این تدوین برنامههای راهبردی راهیان نور وابسته به اطلاعات آماری موثق است که امکان ایجاد تعامل سازنده، با ارگان و دستگاههای لشکری و کشوری را بیش از پیش فراهم میکند.

ارائه آمار راهیان نور به دفتر مقام معظم رهبری

باقلانی در ادامه به نحوه آمارگیری زائران سرزمین نور اشاره کرد و گفت: نرم افزاری در سیستم عامل اندروید طراحی شده که اطلاعات به صورت لحظهای جمع آوری و ثبت می شود و دراولین فرصت اطلاعات آماری از طریق اینترنت به شبکه ارسال و در سامانه آماری قابل مشاهده است، در این طرح سرگروههای همراه خادمین طرح آمار ابتدا پلاک خودرو را ثبت و سپس اطلاعات آماری را از زائرین یا نمایندگان و مسئولان آنها اخذ می کنند و دادههای جمع آوری شده به ستاد مرکزی راهیان نور و سامانه امداد یاور اعلام می شود تا در صورت نیاز ساعت و دقیقه ورود به یادمانهای دفاع مقدس ثبت شود.

وی ادامه داد: در طرح جامع آمارگیری تعداد زائرین مرد، زن و کودک، مراکز اعزام، استان محل اعزام ، شماره تلفن مسئول کاروان جهت ارتباط گیری در صورت نیاز با راوی و روحانی و نوع وسیله نقلیه ثبت شده است.

مسئول طرح جامع آمارگیری ستاد مرکزی راهیان نور کشور در ادامه برنامه ریزی جهت توزیع بودجه و تامین موثر خدمات پشتیبانی، بررسی ترافیک یادمانهای دفاع مقدس در ساعات بازدید، برنامه ریزی جهت تغذیه و امکانات مورد نیاز، شناسایی کمبودهای زیر ساختی بر اساس نیازهای زائران و مقایسه با مقادیر پیشین را از جمله کاربردهای طرح آمارگیری عنوان شد. گزارش نهایی آمار به تفصیل به دفتر مقام معظم رهبری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارائه می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها