مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید کشور خبر داد؛

تصویب 1500میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران

سردار حسن زاده گفت: در بحث تسهیلات اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر هیچ گونه مشکلی نداریم و۱۵۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی مصوب شده است.
کد خبر: ۴۴۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ - 03March 2021

تصویب 1500میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران

به گزارش دفاع‌پرس از  خرم‌آباد، «سردار حسن زاده»  مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز در کارگروه اشتغال استان لرستان ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید، اظهار داشت: بنده قصد جسارت ندارم ولی از پیگیری تفاهم نامه ایجاد اشتغال فرزندان شاهد و ایثار و تامین مسکن ایثارگران در استان لرستان لذت نبردم و تاکنون اقدامات مورد انتظارات بنیاد  شهید و امور ایثارگران انجام نشده است.

وی افزود: تفاهم نامه مذکور در راستای اقدام ویژه برای ایثارگرانی که در شرایط ویژه  و خاص هستند منعقد شد چراکه اگر شرایط کشور مانند پنج سال قبل بود و آمار بیکاری پایین بود نیاز به انعقاد همچین تفاهم نامه‌ای نبود ولی امسال  با توجه آمار بالای بیکاری در برخی استان‌ها اقدام به  انعقاد تفاهم نامه کردیم این در حالی  است که ما متولی اشتغال کشور نیستیم.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عنوان کرد: در  تفاهم نامه اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر  بنیاد شهید و امور ایثارگران جداگانه تعهداتی بر عهده دارند که در  تعهدات استانداری  سه دستگاه به صورت تاکیدی  که در بحث اشتغال کشور بیشتر تاثیر گذار هستند  و وزارت  خانه جهاد نیز در حال اضافه شدن است.

وی بیان کرد:  انتظار ما این است با توجه به اینکه  که  علاوه بر تصویب مبلغ‌هایی برای ایثارگران که کشوری است  در استان نیز مبلغ‌هایی در نظر گرفته شود و به تعداد طرح‌ها اضافه شود.

حسن زاده گفت: تعهدات بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که چنانچه دستگاهی نیرو خواست آموزش بدهد در همین راستا در وهله  اول با مشاوره ایثارگران هدایت شغلی درستی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم  دستگاه‌های اجرایی در بحث مشاوره و هدایت شغلی به بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه کمک کنند و در تفاهم نامه با  وزارت تعاون چند بند در بحث تعاونی‌ها تاکیدی وجود دارد که می‌تواند در اشتغال بسیار تاثیرگذار باشد در همین راستا امیدواریم استانداری لرستان با یک کار تیمی پای کاری بیایند و در بحث تعاونی‌ها  با بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطر نشان کرد: خوشبختانه در بحث تسهیلات اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر هیچ گونه مشکلی نداریم و برای سال 1400 دغدغه پول نداریم و هزار و500 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی مصوب گرفته است.

وی اظهار داشت: همانند بند  پ کمیته امداد و بهزیستی 716 میلیارد تومان  نیز در بودجه  1400برای ایثارگران تخصیص داده شده است که اقدامی بی سابقه است خوشبختانه اقدامات خوبی در بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال انجام است اما بنیاد به تنهایی نمی‌تواند کارها را انجام بدهد و لازمه آن پای کار آمدن دستگاه‌های مختلف در استان‌هاست.

حسن زاده با بیان اینکه در بحث اشتغالزایی ایثارگران توانایی پرداخت آورده را ندارد و نیازمند حمایت هستند افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان در  کشاورزی و دامپروری استان  می‌توان در بحث طیور، دام و کشاورزی  اقدامات بسیار خوبی انجام داد.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عنوان کرد: در بحث جذب 30 درصد استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر  انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی استان حمایت کنند ولی دستگاه‌هایی که اجرایی نیست و تابع قانون کار هستند با فعل خواستن  مسئولان استان  به طور یقین قانون جذب 30 درصد فرزندان شاهد و ایثارگر   اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه وجود  519 فرزند شهید در استان بیکار هستند زیبنده استان شهید  پرور  لرستان نیست  بیان کرد: حتی اگر تفاهم نامه ایجاد اشتغال نیز وجود نداشته باشد باید جهت اشتغال فرزندان شاهد استان فکر اساسی کرد و همچنین در بحث  واگذاری غرفه‌هایی به ایثارگران بر اساس تفاهم نامه سازمان صمت موظف به  واگذاری 30 درصد  غرفه‌ها  به ایثارگران است و پیشنهاد  می‌شود بازارچه ویژه ایثارگران راه‌اندازی شود.

حسن زاده  گفت: امیدواریم با کمک دستگاه‌های اجرایی در بحث اشتغال فرزندان شاهد و  ایثارگر استان  اقدام جهادی انجام شود، سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان در زمینه اشتغال فرزندان شاهد و  ایثارگر  می‌توان  کمک کند طی چند سال اخیر در استان در این زمینه اتفاقی نیفتاده ولی می‌توان اتفاقات خوبی رقم زد.

وی در رابطه با تبدیل وضعیت ایثارگران  تصریح کرد: جهت تبدیل وضعیت ایثارگران بنیاد بر اساس قانون مراحل گزینش و پیگیری در حال انجام است و همچنین بر اساس دستور رئیس بنیاد شهید کشور کلیه  بخش‌های شرکتی  وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران کلیه نیروهای شرکتی رسمی شوند که دغدغه پایداری شغلشان را نداشته باشند.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطر نشان کرد: بر اساس بند ج ماده 87  دولت مکلف است کلیه فرزندان شهید و جانباز 70 درصد را در طول برنامه ششم توسعه استخدام کند که متاسفانه  طی سال‌های گذشته اجرا نشده و قول و وعده سال‌های پایانی برنامه را می‌دادند که با پیگیری‌های انجام شده 50 دستگاه مشخص و مجوز استخدام 12 هزار از طریق آزمون گرفته شده ولی این تعداد انتظارات ایثارگران را برآورده نمی‌کند چون 30 هزار فرزند شهید و ایثارگر بیکار در کشور داریم در همین راستا انتظار داریم در کلیه استخدام‌های استان‌ها نیز فرزندان جانبازان و شهدا در اولویت قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار