معرفی کتاب صوتی؛

«شهید الکرخ»

این کتاب گویا روایتی است مستند و نمایشی از زندگی‌نامه و خاطرات آزاده‌ی شهید «احمد روستایی»، که توسط «لیلا گودرزیان» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۴۴۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ - 03March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس‌ از همدان، کتاب صوتی «شهید الکرخ» روایتی است مستند و نمایشی از زندگی‌نامه و خاطرات آزاده‌ی شهید «احمد روستایی»، که توسط «لیلا گودرزیان» نوشته شده و «عاطفه مظاهری» آن را روایت کرده است. 

«شهید الکرخ»، کار مشترک اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس  و صدا و سیمای مرکز همدان در 78 دقیقه و در سال 1399 به مرحله پخش رسیده است.

«مریم»، نویسنده‌ی جوان رادیو، قرار است زندگی‌نامه‌ی ‌‌‌‌ «شهید احمد روستایی» را تبدیل به نمایش رادیویی کند. او به همراه بازیگران نمایش‌نامه که نقش شهید و خانواده‌اش را ایفا می‌کنند، صحنه‌هایی از گذشته را بازسازی کرده و از لحظه‌ی تولد شهید احمد روستایی نمایش را آغاز می‌کنند.

مریم شب‌ها خواب مادر شهید را پشت حصار زندانی با عکس پسر شهیدش در دست می‌بیند و در حالی که تلاش می‌کند به مادر شهید نزدیک شود، باد شدیدی او را به عقب می‌راند و او با وحشت بیدار می‌شود.

نمایش به‌خوبی پیش می‌رود تا اینکه مریم مشکوک به کرونا می‌شود....

نوجوان هفده ساله ملایری «شهید احمد روستایی» در عملیات «مطلع‌الفجر» به اسارت دشمن بعثی درآمد. او مدت‌ها در زندان «الکرخ» عراق زندانی بود که در همان مکان نیز به شهادت رسید. اما هیچ‌کس از سرنوشت او آگاهی نداشت، تا اینکه در تفحص پیکر شهدا در زندان الکرخ، پیکر پاک این شهید والامقام بعد از ۳۵ سال پیدا شد و نزد خانواده‌اش بازگشت.

تصور کنید نوجوانی ۱۷ ساله برای نخستین‌بار در عمرش بار سفر می‌بندد، با قلبی پُرغرور برای دفاع از میهنش راهی جبهه‌ها شده و در همین نخستین سفر گرفتار چنگال دشمن می‌شود. کسی از سرنوشتش اطلاع ندارد، خانواده گمان می‌کنند در همان شب عملیات به شهادت رسیده و ۳۵ سال برای بازگشت پیکرش انتظار می‌کشند؛ درحالی‌ که او تمام این مدت در زندان دشمن در اسارت بوده و حتی تاریخ و نحوه شهادتش مشخص نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار