مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نیازمند اعتبار بیشتر است

سردار «عبدالله ملکی» با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هزینه کردیم، گفت: برای تکمیل آن نیازمند اعتبار بیشتری هستیم.
کد خبر: ۴۴۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳ - 04March 2021

تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نیازمند اعتبار بیشتر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران شامگاه چهارشنبه در دومین نشست منطقه‌ای مدیران کل منطقه ۳ که به میزبانی استان مازندران برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران، هدف برگزاری جلسه را انتقال تجارب عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس و پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس از ابتکارات این استان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین همایش با حضور مسئولین دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس در شهر‌های استان برگزار کردیم، گفت: همچنین در بحث پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها اتفاقات خوبی رخ داد و در صدد راه اندازی آن در همه شهر‌های استان هستیم.

سردار ملکی با اشاره به اینکه فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را با ۱۷ ابنیه و ساختمان در ۱۵ بهمن ۹۶ افتتاح کردیم و با بودجه ملی، استانی و کمک خیرین در حال ساخت است، ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و برای تکمیل آن با توجه به تورم سالانه نیازمند اعتبار بیشتر هستیم.

وی با اشاره به اتمام ساخت پروژه‌هایی مانند مسجد فاطمه الزهرا (س)، اروند، بهداری و حسینیه وداع تصریح کرد: بحث تامین محتوای پروژه‌ها مهم است و در این راستا کار‌های بسیار خوبی در حال انجام است.

سردار ملکی با اشاره به اینکه بخش مازندران در گذر تاریخ به وسعت ۶ هکتار فاز ۳ این مرکز فرهنگی محسوب می‌شود، گفت: در جلسه‌ای که روز‌های اخیر با استاندار و سرپرست شهردار ساری داشتیم، مقرر شد کار ساخت این بخش را شهرداری در دستور کار قرار دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: قرار است در فاز ۳ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران برجستگی‌های تاریخی تبرستان و حکومت علویان و نقش مردم استان در پیروزی انقلاب به نمایش گذاشته شود.

خاطرنشان می‌شود، این نشست با ریاست «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات، انتشارات و تاریخ دفاع مقس و با حضور سرهنگ «مجید جوشقانی» معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد مرکز و مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های گیلان، قزوین، مازندران و گلستان برگزار شد.

در این نشست «روح الله ایرانمهر» معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، «سید محمد صادقی سنگدهی» معاون ادبیات، انتشارات و تاریخ این اداره کل و «حدیثه صالحی» مسئول خبرگزاری دفاع مقدس به ارائه گزارش و ابتکارات در روند پیشبرد مأموریت پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها